Nya bilder på min tjej! (hur tycker ni hon ser ut i hullet)

Sv: Nya bilder på min tjej! (hur tycker ni hon ser ut i hullet)

såg inte ens att du skrivit. precis samma som jag tänkte säga. Tröttheten som tar över. får kanske ge upp och sova :angel:

Jag har ingen åsikt om hon är tjock eller ej, däremot tycker jag hon är riktigt fin! :love:

*KL*

Med tanke på skendräktighet så ser hon helt ok ut tycker jag. Fetma sliter på leder osv, men det är fetma, hunden är inte fet för fem öre. Sen tycker jag det är jättesvårt när man inte kan känna på hunden & se den röra sig, ni vet kameran lägger på 5 kilo ;)

F ö är hunden riktigt söt :)

Kroppsbyggare har ju en minimal fettprocent så musklerna synns bättre....;)

En riktig kroppsbyggare äter fruktansvärt mycket mat för att ha massor att träna av, sen deffar de som det heter (typ bantar) så att musklerna ska synas!
Så har jag förstått det som iaf.

*delvis knapplån*

Min pappa var bodybuilder i yngre år, och även tränat andra.
Så jag är uppväxt med träning.

Nu pratade jag om att en som har några kilo extra har lättare att bygga upp sig muskulärt än en som är smal!

Är man smal och vill bygga muskler krävs det att du äter en massa, och det tar lång tid.
Har man lite att ta av behöver du ju i princip "bara" träna för att bygga muskler.

Sen att man äter på ett visst sätt och vad som behövs för att bygga muskler är jag väl medveten om, jag pratar om förutsättningar.

Har ni ex. försökt att sätta muskler på en mager häst??
Det funkar inte, utan den måste få "äta upp sig" lite först annars händer inget.

Senast ändrad av en moderator:

Förstår hur du menar men vidhåller att det inte handlar om att äta upp sig. Sköter man bara kosten och ser till att få i sig rätt mängd och rätt saker så behöver man inget extra hull. Sen att det kanske svårt att få i sig rätt mängd om man går från supersmal och vill bli biff, det är en annan sak :), men de är energi man vill åt inte fett . På djur som hund och häst är det ju svårt att tvinga i dem när de är mätta eller när dem inte tycker om ( vi människor.. i alla fall jag dricker fint äckliga shakes). Därifrån TROR jag att det uppkommit att "de ska äta upp sig innan man kan träna upp dem

Vill inte tracka ner på ngn utan säger bara så som jag lärt mig och tror på.
/ Alindra som bor med bodybuilder (och jobbar med träning själv)

Men då borde ju du veta att någon som har "lite hull" har lättare att SNABBARE bygga upp sig än en som är smal??

Självklart samtidigt som man äter rätt!

PS, nu gällde detta ett djur....Man säger ju inte till en människa att komma tillbaka till gymet när han lagt på sig 10 kg fett.....

Senast ändrad av en moderator:

Håller fortfarande inte med om att det nödvändigtvis måste gå snabbare. Även om det är ENKLARE.

För att svara på ditt PS så svarade jag från början på att du sa att man kan fråga vilket bodybuilder som helst, å då antar jag att du syftade på människor. Har redan sagt hur jag tycker om hundens i inläggets hull.

Håller fortfarande inte med om att det nödvändigtvis måste gå snabbare. Även om det är ENKLARE.

Det som har skett i denna tråd är att flera har missuppfattat mina inlägg, jag önskar att jag hade förmågan att formulera mig i rätt termer osv. :angel:

Du säger ju också att det är enklare, om man har lite extra!

Snälla kan du som verkar kunna träning då även berätta att det visst går att omvandla fett till muskler!

För er som säger att det inte går, så sätt igång och googla!

Säger ännu en gång att jag ber om ursäkt för dåliga formuleringar!

Snälla kan du som verkar kunna träning då även berätta att det visst går att omvandla fett till muskler!

För er som säger att det inte går, så sätt igång och googla!
Kanske dags att du själv googlar?
Beskriv nu för oss processen där fett omvandlas till muskler, i detalj! Det ska bli intressant.

Ni har hängt upp er på ordet omvandla vilket egentligen är fel ord! *ursäkta*

Det jag har menat hela tiden är att det är lättare för en individ med lite extra att bygga upp muskler än en smal.

det låter rätt absurt att diskutera bodybuilding som är en extremsport för människor, när vi pratar hund. och hästar har inte heller med diskussionen att göra, dem kan man inte trycka i särskilt mycket protein innan de blir sjuka.

hundar är gjorda för att vara uthålliga löpare, och det bästa läget för att träna upp de musklerna och kondisen är normalvikt. går de ner till undervikt av extra motion är det bara att öka på givan av fett och protein. det är basalmetabolismen som står för den största delen av energibehovet. det som går åt för rörelse och muskeluppbyggnad är en liten del för "normalmotionären". det ska alltså ganska mycket motion till innan det behövs extra foder.

jag menar alltså inte att TS hund är sjukligt fet, och jag ser värre under samtliga promenader. däremot ser den helt klart överviktig ut på bilderna, och det är inte så sunt för en växande kropp.

Klart det är lättare att bygga muskler av fett, det funkar så på människor och hästar, så jag antar att det gäller hundar också!

Det är mycket svårare för någon som är smal och inte har något "att ta av" när man vill bygga muskler.

Va? Min hund var sina tre första lite underviktig men har nu fjärde året blivit riktigt välmusklad utan att ha haft ett gram extra fett på kroppen innan.

Fett är inte muskler och kan aldrig bli :crazy: (tyvärr ;))

TS: Jättefin hund du har! Något kilo för mycket kanske, men den är ju absolut inte fet!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 039
Senast: axel
·
B
Övr. Hund Hoppig och otroligt glad & social hund Skulle behöva lite hjälp då vår hund blir väldigt, väldigt glad när han får syn på människor...
Svar
8
· Visningar
6 705
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka