Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Ja hon växer så det knakar. Man kan nästan se hur hon ändrar sig.
Hon väger nästan 23 kg nu . Så det blir nog en stor dam. Så snäll och lydig.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Ååååh, vilken trevlig dam du har!! Jättefin ju!

Vi har en rottweiler-hane, drygt ett år är han nu.
Hoppas det är okej att jag lägger in ett par bilder på honom också..

Dustys huvud:
http://www.pixbox.se/pic_show_id4558484.html
Dusty och en halvsyster:
http://www.pixbox.se/pic_show_id4558485.html
Dusty och jag vilar i den tidiga vår-solen:
http://www.pixbox.se/pic_show_id4558487.html
Den allra första bilden på vår Dusty (lillasyster i hel-svart, jag i röda joggingbyxor (haha) vi fick hem honom när han var 8 månader):
http://www.pixbox.se/pic_show_id4558488.html

Som sagt, hoppas det var okej att jag lånade tråden lite.
Ha det så bra! /Fanny.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Det är gör kul att se olika rottisar. Va fin han är :banana: Var i från kommer han?
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

han kommer från en kvinna som heter carola, hon är uppfödare av rottweilers här i närheten. Vi bor i Vinslöv (Skåne), och hon bor ett par mil härifrån.
Vi fick honom som "problem-hund" då uyppfödaren hade fått tillbaks hunden av den dåvarande ägaren, hon redde inte ut honom. Vi köpte honom för en guldpeng och det går jättebra!
Vilket kap ändå, enn äkta rottweilerhane självklart med pappaer och allt med fin stamm (kan den dock inte u huvudet) för tio kronor! Synd bara att han har fått en dålig start i livet..

Var kommer din dam ifrån då?

/Fanny.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

han kommer från en kvinna som heter carola, hon är uppfödare av rottweilers här i närheten. Vi bor i Vinslöv (Skåne), och hon bor ett par mil härifrån.
Vi fick honom som "problem-hund" då uyppfödaren hade fått tillbaks hunden av den dåvarande ägaren, hon redde inte ut honom. Vi köpte honom för en guldpeng och det går jättebra!
Vilket kap ändå, enn äkta rottweilerhane självklart med pappaer och allt med fin stamm (kan den dock inte u huvudet) för tio kronor! Synd bara att han har fått en dålig start i livet..

Var kommer din dam ifrån då?

Hon kommer från en kennel Cawarottis
Vi valde henne för att hon hade linjer från svarta björn . Där i från mina andra damer kom i från.
Svarta björn fick nu bara 1 valp där jag stod i kö som 3 a De slutar nu. Så då hittade jag cawarottis en kanon fin kennel fina hundar.
Pappan är tyskDingo vom donnerwald
cawarottis Pussel
morfarsvarta Björns seppo
Så fin stamm på henne
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Ååååh, vad roligt! Detta är vår första rottweiler, har alltid varit pappas önskan att köpa en, och nu blev det så också. Jag själv är inte så insatt i han stamm och sånt, men hans uppfödare är seriös och mycket duktig, vilket känns som en trygghet.

Vi var på kull-träff i somras och träffade syskonen och även kullen efter vår Dusty, alltså E-kullen (Dusty är i D-kullen, därav namnet, alltså 4:e kullen). Lätt att hålla reda på i alla fall, hehe..

Härliga och modiga hundar är rottisarna i alla fall, och mycket bra famoljehund dessutom. En trygghet när man är ute och går i mörkret eller på stan.

/Fanny.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Ja hon växer så det knakar. Man kan nästan se hur hon ändrar sig.
Hon väger nästan 23 kg nu . Så det blir nog en stor dam. Så snäll och lydig.

Åh herregud min hane vägde 33kilo som 9månaders valp

hon kommer o väga mer än han i vuxen ålder o är tik :confused:
vart är rottisar på väg när dom väger så mycket de kan ju knappast orka arbeta med den massan.

Kan iaf skratta mig lycklig o fått en lite rottis som orkar jobba oavsett väder o vind.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Min förra til vägde 45 kg som vuxen en lite dam. Min första tik vet jag inte hur mycket hon vägde : Men hon var stor o kraftig.
Jag gillar de kraftiga hundarna.
Visst orkar de jobba trots sin vikt.
Min lilla tjejs syster väger 17 kg hon är liten.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Min förra til vägde 45 kg som vuxen en lite dam. Min första tik vet jag inte hur mycket hon vägde : Men hon var stor o kraftig.
Jag gillar de kraftiga hundarna.
Visst orkar de jobba trots sin vikt.
Min lilla tjejs syster väger 17 kg hon är liten.

Nej det är tyvärr det dom faller på rottisarna de är för tunga o klumpiga sliter fort på dom o ha dom som väktarhund skyddshund då de är så tunga.

Min hane väger bara 45kilo en helt perfekt massa med bara muskler o då menar jag muskler inte massa,

Sen när dom är stota o har lite mindre motor då tar värmen dom otroligt fort.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Jag skall inte ha henne till elit hund. Hon har jag för hobby bara.
Den första tävlade vi i lydnad med. Hon var kanon duktig.
Men denna går jag inte ens en kurs med. Tränar helt själv. Det fungerar bra.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Jag skall inte ha henne till elit hund. Hon har jag för hobby bara.
Den första tävlade vi i lydnad med. Hon var kanon duktig.
Men denna går jag inte ens en kurs med. Tränar helt själv. Det fungerar bra.

Det är tror jag med att det är en bra hund för. Men det var inte så jag menade som skyddshund ställs det ju otroligt höga krav för det börjar tidigt på morgonen o mitt på dagen när det är som varmast då ska dom köras i skyddet. Det ställer sina krav på hunden. eller sök eller va det nu må vara för arbete de ska hålla på med, värre blir det ju som väktarhund mycket hopp in o ur bilen o trappor o.s.v.

det var därför jag menade att få rottisar klarar av arbete i samma utsträckning som ex en Schäfer, o saken blir ju inte bättre om man är stor heller.

men jag hoppas du kommer o tävla fram över med henne.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Det spelar egentligen ingen roll vad du som enskild person ska ha hunden till. För at bevara rasen så härlig och arbetsduglig som den kan vara så bör man inte ta fram stora kolosser. Det är inte ilal om det föds en sådan hund, men om 99% procent av hundarna är jättar får vi problem med arbetsförmågan och då kan de som vill ha rottis till tävlingshund inte hitta någon. Det enda som blir kvar är sällskaps-rottisarna och det vore synd.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

Jag skall inte ha henne till elit hund. Hon har jag för hobby bara.
Den första tävlade vi i lydnad med. Hon var kanon duktig.
Men denna går jag inte ens en kurs med. Tränar helt själv. Det fungerar bra.

Tittar man på rottweiler så inte var dom så stora förrut inte.

Jag såg lite Rottweiler när jag både varit i Dk och på Bundessigerprufung (BSP) o de är inte ens i närheten 60kilo strecket som många här hemma i sverige är. men en del är givetvis stora men då ofta lite längre ben också,
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

De skall inte vara skadligt stora
Men det skall inte heller vara en dobber man.
Min dams mamma o pappa är lagom stora.
Så hon klarar nog samma mått. Jag är inte orolig för henne. Hon har något långa ben nu-.
 
Sv: Nya bilder på min rottis tik 4,5 mån

De skall inte vara skadligt stora
Men det skall inte heller vara en dobber man.
Min dams mamma o pappa är lagom stora.
Så hon klarar nog samma mått. Jag är inte orolig för henne. Hon har något långa ben nu-.

Dobermann går ju inte ljämnföra med i mina ögon men inte ska en Rottweiler hane väga 60kilo

utan runt 50 strecket är bra vikt min är lite under men hellre det.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 785
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 504
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 916
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp