K
Kentucky
Nu har man alltså kommit fram till hur tävlandet ska se ut från år 2010. Länk till utförlig artikel på travronden, klicka.
Åretruntbanor
12 banor som tävlar under hela året, som arrangerar 35 - 80
tävlingar beroende på hästunderlaget i området.
Axevalla
Bergsåker
Boden
Eskilstuna
Färjestad
Halmstad
Jägersro
Mantorp
Romme
Solvalla
Åby
Örebro
Åretruntbanor med begränsat vintertävlande
Fyra banor som tävlar på sommaren och begränsat vintertävlande på dagtid. Banorna arrangerar 25 - 30 tävlingsdagar beroende på hästunderlaget i området.
Gävle
Kalmar
Umeå
Östersund
Säsongsbanor
13 banor som arrangerar tävlingar mellan perioden 15 april - 15
oktober. Möjlighet finns till att förlänga säsongen ytterligare någon månad med lunchtrav. Säsongsbanorna tävlar upp till 24 dagar.
Hagmyren
Lindesberg
Rättvik
Skellefteå
Solänget
Tingsryd
Vaggeryd
Visby
Åmål
Årjäng
Eventbanor
Fyra banor som tävlar någon eller några få tävlingsdagar underhögsommaren.
Karlshamn
Hoting
Lycksele
Oviken
Kentuckys kommentar: Jag misstänker att framför allt Kalmar och Gävle är besvikna? Vad anser ni andra om detta? Är det framtidens melodi, eller är travet på väg mot en utarmning?
Åretruntbanor
12 banor som tävlar under hela året, som arrangerar 35 - 80
tävlingar beroende på hästunderlaget i området.
Axevalla
Bergsåker
Boden
Eskilstuna
Färjestad
Halmstad
Jägersro
Mantorp
Romme
Solvalla
Åby
Örebro
Åretruntbanor med begränsat vintertävlande
Fyra banor som tävlar på sommaren och begränsat vintertävlande på dagtid. Banorna arrangerar 25 - 30 tävlingsdagar beroende på hästunderlaget i området.
Gävle
Kalmar
Umeå
Östersund
Säsongsbanor
13 banor som arrangerar tävlingar mellan perioden 15 april - 15
oktober. Möjlighet finns till att förlänga säsongen ytterligare någon månad med lunchtrav. Säsongsbanorna tävlar upp till 24 dagar.
Hagmyren
Lindesberg
Rättvik
Skellefteå
Solänget
Tingsryd
Vaggeryd
Visby
Åmål
Årjäng
Eventbanor
Fyra banor som tävlar någon eller några få tävlingsdagar underhögsommaren.
Karlshamn
Hoting
Lycksele
Oviken
Kentuckys kommentar: Jag misstänker att framför allt Kalmar och Gävle är besvikna? Vad anser ni andra om detta? Är det framtidens melodi, eller är travet på väg mot en utarmning?