V

Vikkan__

Hej hej alla!
Jag har tidigare bara ridit halvblod, i stort sätt, men ja nu ska har jag hittat världens sötaste och charmigaste vbl-vallack, jag blev helt såld! :love:
Han är possitiv i ridning, pigg och alert och gillar att jobba. Galopperar i båda varven. Känns dock som han är ngt svag och inte riktigt orkar, i hörnen och eller när jag håller in honom, etc. kan även gå över i pass när jag saktar in elller ska trava från skritten. Jag hade tänkt att träna hoppning på honom, eventuellt starta på klubbnivå, han verkare väl inte vara så jätte skolad i just hoppning, men tycker att det är super kul! Jag behöver tips och kloka råd om allt möjligt egentligen! Eller bara berätta lite om era ridtravare =) Skulle va kul att höra, någon som hoppar?

Sv: ny!

Svår fråga då det finns en massa å berätta, lite mer specifik på vad du vill veta:)
Vet Massor som hoppar sina, de finns en sida för ridtravare :P Jag hoppar min bl.a.

Hmm ja, hur jag stärker galoppen, i paddocken, och hur jag får han att inte gå i pass i övergångarna, tex :p
Jag har massa att fråga, och fler frågor lär nog dyka upp. (i min närhet är de flesta ganska anti ridtravare)
Hur är din att hoppa?

Vill inte va en trådförstörare, men har du kollat i gamla/andra trådar på ridtravare. Där hittar du TONVIS med info,både positiv och negativ om allt möjligt som rör travare:)

Och jag skulle rekomendera dig att om du fortfarande har frågot efter att ha kikat i gamla trådar , eller bara vill prata travare med andra travarägare så titta in i ridtravartråden på gnägg!

:)

Min är underbar att hoppa men vi har ju tränat en del.. när bi var på topp träna vi 1,25 :D Dock kan han bli het och då får man inte luras och sätta igång och bromsa för då skulle han aldrig räcka till i en kombination (är liet kort i rocken) så ist för å bromsa rid i samma tempo eller låta han gå på lite mera.. Kan bli kompilicerad om man slänger upp någon utan kunskap. När min var svag i galoppen så longerade jag endats i galopp så han fick gå på lite och utan någon som störde på ryggen.. Passen vet jag faktist inte hur man kommer undan då jag aldrig haft det problemt och är inte alls insatt på det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Hej! Min nordsvenska travare är nästan helt omöjlig att sakta av när vi galopperar, jag menar allvar. De första stegen kan vara bärande...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: Linja
·
Dressyr Svårt att veta om frågan passar bäst här eller på ridning i grundutb.syfte..? Ponnyn vi har kastar gärna om galoppen, mest i höger varv...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur