Ny utrustning (bilder)

Sv: Ny utrustning (bilder)

Vilken fin sele du fick tag i men gillade absolut din vagn,underbar ju.

Selen var ett klipp jag gjorde på scandinavium i våras. 1200:- :banana:
Fast parselarna jag planerar att investera i nu kommer inte bli riktigt lika billiga :crazy:

Vilka söta!, Hur höga är de i mankhöjd? De kan ju inte väga mer än 100 kilo de små sakerna.

Nelly är 93 cm och Tamsin 97cm.
Nelly är bara två så vi tror att hon växer ett par cm till. Och så ska vi betäcka henne till våren så hon slutar nog på 95 cm ungefär.
Runt 100 kg räknar vi på att de väger. Har inte haft möjlighet att väga dem än.

OKej:9 De var jättesöta. Dock se inte exteriören ut riktigt som man är van vid hos hästar:D

Hehe, nä för att nämna några väsentliga skillnader så ska de ha raka ryggar och rak hals. Får inte finnas någon hingstnacke och ingen underhals.
Men båda vann sina klasser på utställning för ett par veckor sedan (Nelly blev BIS :banana: ) så för att vara åsnor så är de mycket korrekta.

Hehe, blir det inte väldigt konstigt att gå från din enorma häst till mina små pluttar :D

Nejdå... jag kan nog vänja mig :D Dessutom gillar ju Tom att gå efter vagnen så han kan ju knata bakom parspannet med åsnor :rofl:

Det jag egentligen menar att säga är att de var otroligt söta!!!

Vet du att Werah här på buke också har åsna? Tänkte att ni kunde ha en del att pladdra om...

Nejdå... jag kan nog vänja mig :D Dessutom gillar ju Tom att gå efter vagnen så han kan ju knata bakom parspannet med åsnor :rofl:

Det jag egentligen menar att säga är att de var otroligt söta!!!

Vet du att Werah här på buke också har åsna? Tänkte att ni kunde ha en del att pladdra om...

Hmmm, det är någon här inne på buke som jag pratat åsna med men kommer inte ihåg vem :o

Visst är de sockersöta båda två. Smälter varje gång jag ser Nellys underbara öron :love: och Tamsins söta zebraränder i hela ansiktet :love::love:

Så otroligt söta!:love:

Vilken åsneras tillhör dom?

(en vän till mig skulle åka och titta på en söt liten åsna. Tror att det bara finns en sort och backar undan när en maxad c-ponny kommer ut på stallplan.:D)

Hmmm, det är någon här inne på buke som jag pratat åsna med men kommer inte ihåg vem :o

Visst är de sockersöta båda två. Smälter varje gång jag ser Nellys underbara öron :love: och Tamsins söta zebraränder i hela ansiktet :love::love:

Var det inte fjunet?

Vad är vagnen till egentligen, Alltså vilken storlek på häst?
En sån vill jag också ha, ser kanonfin ut! :)

Så otroligt söta!:love:

Vilken åsneras tillhör dom?

(en vän till mig skulle åka och titta på en söt liten åsna. Tror att det bara finns en sort och backar undan när en maxad c-ponny kommer ut på stallplan.:D)

Svårt att säga. I sverige korsar de ju runt så på åsnorna så det är svårt att veta.
Nelly köptes som mediterranian miniature donkey men maxhöjden för en sådan är 90 cm. och Nelly är 93 nu och ska växa lite till.
Tamsins pappa är en mini och mamma är vanlig svensk på 110.
Sedan har jag en tredje åsna här hemma (Åke som är här på foder) och han är av den storlek man oftast förväntar sig att en åsna ska vara 110 cm.
De enda raser jag vet att de betecknar med rasnamn i sverige är mediterranian miniature, poitou och katalansk åsna. De båda sistnämnda är ju lite egna i utseende. Övriga åsnor benämns snarare med mankhöjd bara.
Minsta åsnan är runt 65 cm hög miniature och den största som finns kan bli över 160 cm mammoth som finns främst i USA

får man fråga hur mycket du gav för den?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka