Ohh men då ska jag kika närmare på det till nästa inköp. Måste få godkänt av jobbet så inga impulsköp här inte.
Men har en sparhorisont på 20-30 år så det kan ju vara något!
Då har du ju lite tid att läsa in dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ohh men då ska jag kika närmare på det till nästa inköp. Måste få godkänt av jobbet så inga impulsköp här inte.
Men har en sparhorisont på 20-30 år så det kan ju vara något!
Ja nu är det roliga dagar!Utdelningsdag i dag
Tyvärr fullsmockat på jobbet så hinner inte sneaka in och kolla vad jag vill köpa för något idag... hoppas på en något lugnare dag i morgon! Återinvesterar alltid utdelningarna men inte alltid rakt av i samma bolag
Visa bifogad fil 67867Sedan jag köpte ett större konto på andrahandsmarknaden är det betydligt roligare att titta på utvecklingen på Lendify.
Jodå! Vad vill du veta? Började skriva ett långt svar men skulle kolla upp en detalj och såg att den här sidan beskriver det mycket bättre. https://lendify.se/hur-investerar-manKan du inte berätta lite mer om Lendify?
Kan ju tillägga att min ränta är ca 6% och jag nöjer mig med att investera tillräckligt för att täcka en månads utgifter varje år med avkastningen efter skatt. Övriga 11 ska jag hitta andra lösningar för.Jodå! Vad vill du veta? Började skriva ett långt svar men skulle kolla upp en detalj och såg att den här sidan beskriver det mycket bättre. https://lendify.se/hur-investerar-man
Personligen har jag valt autoinvestering med lång löptid.
Låt oss säga du har en lön ut efter skatt på 25kkr så har du investerat 25kkr på ett bräde och sagt du lånar ut dem på x år? Så får du ca 6% per år dessa är utlånade? Eller missuppfattade jag infon? Är pengarna helt låsta under tiden?Kan ju tillägga att min ränta är ca 6% och jag nöjer mig med att investera tillräckligt för att täcka en månads utgifter varje år med avkastningen efter skatt. Övriga 11 ska jag hitta andra lösningar för.
Om det är någon som är intresserad av Lendify så säg till! De har ett tipslänkupplägg som gör att både den nya spararen och tipsaren får lite gratispengar.
Mina utgifter är betydligt lägre än min inkomst, så jag räknar på utgifterna. 6% avkastning på Lendifypengarna minus skatt motsvarar en månads utgifter.Låt oss säga du har en lön ut efter skatt på 25kkr så har du investerat 25kkr på ett bräde och sagt du lånar ut dem på x år? Så får du ca 6% per år dessa är utlånade? Eller missuppfattade jag infon? Är pengarna helt låsta under tiden?
Kan ju tillägga att min ränta är ca 6% och jag nöjer mig med att investera tillräckligt för att täcka en månads utgifter varje år med avkastningen efter skatt. Övriga 11 ska jag hitta andra lösningar för.
Om det är någon som är intresserad av Lendify så säg till! De har ett tipslänkupplägg som gör att både den nya spararen och tipsaren får lite gratispengar.
@95johsv Det här var ju onödigt kryptiskt av mig. Jag tycker inte att det är fult att prata pengar så då gör jag det.Mina utgifter är betydligt lägre än min inkomst, så jag räknar på utgifterna. 6% avkastning på Lendifypengarna minus skatt motsvarar en månads utgifter.
Edit (nåja, tidsbegränsningen överskreds):
Har ju aktier och fonder i två olika ISK på Avanza, men funderar också på att öppna ett Lysa-konto med ett månadssparande som är uttalat tänkt till pensionen. (Det är väl egentligen hela mitt sparande, men man vet ju aldrig riktigt.)
Även i funderingar på att ha ett kapitalförsäkringskonto hos antingen Avanza eller Nordnet för att investera i utländska aktier och ha dem separat. Spelar det egentligen någon roll om man väljer Avanza eller Nordnet?