Ny telefon

kem

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp. Jag funderar på att köpa en ny telefon och vet inte riktigt vad jag ska ha mer än nån typ av smartphone. Har haft en iPhone 3, som jag tyckte var aningen för stor och väldigt mycket för ömtålig, men lättanvänd. Dessutom känns det dumt med en telefon som kostat dubbelt så mycket som min bil...

Har tittat runt lite och de flesta verkar vara mycket större än en iPhone och minst lika ömtåliga. Hur användarvänliga är Androiderna om man är van vid iPhone? Och kommer min Mac spotta och fräsa om jag försöker koppla in en sån för bildöverföring och dylikt? Ni hör ju hur förvirrad jag är.

Sv: Ny telefon

det beror ju helt på vilka funktioner du är ute efter. Om du vill kunna få bra tillgång till socialamedier och kunna spela spel och ha roliga appar så är det ju en smartphone du ska ha, och då kommer den vara ömtålig. Så är det bara... dock finns det ju väldigt skyddande skal numer, men då kommer ju telefonen också bli mycket tjockare och klumpigare. Vill du däremot bara ha en telefon där du kan smsa och ringa på och inte så mycket mer, så finns det slagtåliga och vattentäta telefoner fortfarande, även om smartphones är på väg att ta över marknaden.

Iphone är lättare att förstå sig på, men jag föredrar android där du kan göra telefonen precis som du vill ha den. En iphone är man mer låst till att ha grejerna precis som Iphone vill. Det jag saknar med en Iphone är att du inte kan ha widgets ? (rätta mig om jag har fel?)

Ja det är ju en smartphone jag är ute efter som sagt, jag vill bara inte att den ska vara så...smart? Det finns ju stryktåliga smartphones, men de jag såg i affären var verkligen gigantiska. Jag vill ändå kunna få ner den i fickan, annars kan jag lika gärna ha bara en dator... Den behöver inte vara supersnabb eller ha en superkamera eller så, men jag vill kunna surfa hjälpligt och använda en del appar och spel, samt få in min musik på den.

Vad är en widget? Om jag inte vet vad den är, behöver jag den då? :)

Vad vet ni om Sony Xperia Tipo? Den var i alla fall varken jättestor eller jättedyr, men jag har noll erfarenhet av Sonys produkter.

Kolla Sony Xperia Go, om de fortfarande finns att få tag i. Jag har en sån och den är i lagom fickstorlek och klarar bra mycket. Jag vet inte hur många gånger min har flugit i betonggolvet i stallet, när folk bredvid tittat och sagt "det var den telefonen det" och jag bara plockat upp den och använt den som vanligt. Sen är den dessutom vatten- och dammtålig.

Nu efter ett och ett halvt år har den lite ytliga skador (men fortfarande hel skärm) och krånglar lite, men då har den fått utstå MYCKET under den tiden och jag är själv fascinerad över att den överlevt allt så bra. Skärmskydd (plastfilm) har jag haft på den, men det är allt.

Jag har en Samsung Galaxy S3 mini som jag är jättenöjd med. Som namnet antyder är den lite mindre än den vanliga S3'n (som jag tycker är alldeles för stor och klumpig) och ligger därför väldigt bekvämt i handen. Lättanvänd och hyfsat snabb. Köpte ett silikonskal och skyddsfilm till skärmen och den har hittills överlevt en hel del smällar rätt i golvet/asfalten osv utan minsta skråma ;)

Hur den funkar med en Mac har jag däremot aldrig testat.

Tack för tipset, den låter ju ungefär som det jag söker. Ska se om nån affär har den så jag kan få klämma på den, den fanns inte i de jag besökte sist.

Tack, ska kolla på den också.

Synd, det vore bra att veta innan. Min nuvarande Nokia funkar det nämligen inte med, men jag hoppas ju på att det är för att den är jämförelsevis stenålders.

Och jag har lyckats ha sönder två st Go. Båda höll ett halvår var. Den ena sprack skärmen på när den ramlade från soffbordet ner på mattan (!) + att USB-porten la av. På den andra är det "bara" USB-porten.

min Go sprack skärmen på när den ramlade från sängen ner i golvet :( den funkar fortfarande bra och sprickan går att strunta i men trist är det!

Ja min funkade bra sen också tills kontakten la av. Det är ju lite lustigt att den tidigare klarat av att ramla ner i kaklet i badrummet och i stengolvet i sadelkammaren, men mattan tog död på skärmen :D

jag har med tappat min flera gånger och den har klarat det, men jag hade hoppats att den klarat lite mer.

KL
Jag tyckte Xperia Go kändes lite klumpig när jag petade på den i affären. Det låter ju inte heller riktigt på era erfarenheter som om den är fullt så hållbar ändå. Galaxy S3 mini fanns inte där så den kunde jag tyvärr inte titta på. Storleksmässigt hittade jag en Nokia Asha 311 och en HTC Desire 200, ingen av dem är stötsäkra men jag måste ju kompromissa på nån punkt verkar det som. Känner ingen som har en nyare Nokia, är de ingenting att ha tro? HTC vet jag ett par som haft för några år sen, men i dagsläget känns de också ganska anonyma.

Liknande trådar

Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 302
Senast: prallan
·
C
Hästmänniskan hej, visste inte riktigt var jag skulle skriva det här men... Jag har en unghäst, helt underbar osv. men de som red in gjorde det...
Svar
16
· Visningar
1 708
Senast: challlle
·
N
Dressyr Funderar starkt på att göra något ganska dumt... nämligen köpa en sadel på nätet som jag varken sett i verkligheten eller provat. Börjar...
Svar
15
· Visningar
5 562
Senast: Tussilago
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 969
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar