xperian

Trådstartare
Ska köpa ny sulky, men kan inte bestämma mig för vilken.....
Behöver därför eran hjälp. Venator R3 eller Custom Multiflex steel med insvängda skalmar. Venatorn är snyggare men är det värt pengarna. Känns som Custom är mer prisvärd, nästan 15000 kr billigare........ Eller har ni andra förslag kanske, ej träskalmar.

Sv: Ny Sulky

Jag köpte en splitterny Grafströms i börjarn på 2012 vilket jag ångrar bittert nu, den är använd max 5 gånger av mig nu, det är en superskön och snygg vagn som helt klart är värd sina pengar MEN jag är helt såld på Venator vagnarna. Han som kör kusen åt mig brukar vilja köra i sin Venatorvagn istället för min Grafströms, båda vagnarna är snygga men Venatorn faller mig mer i smaken ;) Den är dessutom bra mkt skönare att köra i.

Ja, jag är oxå såld på Venator. Men jag få en ny Custom för samma pris som en beg. Venator. Men nu lutar det åt en beg. Venator. Men jag sitter inte i sjön och vill ha mer svar...... Kan oxå tänka mig en beg. Custom FCS men dom är lite väl dyra även beg.........

Man skulle kanske fråga sig hur stor skillnad vagnarna egentligen gör i loppen, förut skulle man ha en hyperlätt Custom FCS, nu ska man ha UFO-vagnarna (eller vad dom heter) som är tunga som skam.

Är det värt 10.000-tals kronor mer att ha en vagn som ligger på modet nu?
Kuskarna behöver inte sitta många minuter i vagnen.

Jag tror att vagnarna gör skillnad på vissa hästar. Visar sig ju med bla. jänkarvagarna....... Men att en Custom vs Venator, Royal etc skulle göra märkbar effekt är tveksamt. Däremot tycker jag att vissa fungerar bättre i vagnar med insvängda skalmar och det har inte alla märken. Min fungerar utmärkt med s-sklamar då han spriger mer fritt utan att behöva få stången på sig, men det är som sagt olika. Dom flesta hästar bryr sig nog inte så mkt. Men man ska nog passa sig för märken som har en tendens att vobbla. Många köpte Finn Tack pga av priset, men många har sålt den oxå. Kan ej svara på varför eftersom jag aldrig kört i någon.

Och med jänkarvagnarna problem i voltstart ;-).

Men vanlig skalm mot S-skalm kan jag förstå skillnaden.
Dom hästarna jag sett här upp som gått med jänkarvagn har jag inte sett nån märkbar förbättring på, jämfört när dom gått med vanlig vagn.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 598
Senast: Louiisee
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 976
Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 447
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: ihnfsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama