R
Rroxy
Sv: Ny Styrelse i SPHA....
Lika klok som vanligt
Lika klok som vanligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menar att jag tycker att det skall bli spännande att under 2007 se vad som kommer att hända i alla delar av SPHA.
Jag tycker också att det är tråkigt att det har varit så mycket skitprat och elände under det sista året. Jag tror inte att någon som lägger ner av sin dyrbara fritid i föreningsverksamhet inte heller den nya styrelsen vill bli utsatta för detta.:smirk:
Jag tycker att visst får man begära engagemang och intresse för alla medlemmar i föreningen utav en styrelse, men att det blir som det har blivit här är hemskt.
Eftersom jag vet att du var på mötet så vet jag också att du vet hur det var och det är inte ok att bete sig på det viset enligt mig. Om man inte tycker om det styret som finns är det ju bara att rösta bort det
OBS! Jag säger inte att någon är värdelös eller perfekt för vare sig den avgående eller den nya styrelsen. Vi har alla våra fel och brister, den nya styrelsen kommer också att misslyckas i vissa delar, det är ofrånkomligt om man tar på sig ett stort ansvar. Det där med att ses som ett stort skämt eller ej kan diskuteras, jag vet många som tycker att dom har gjort mycket bra också, så det beror nog på med vem man pratar.
Blev detta klarare?
Monke
Att det är ett lagbrott att avla OLWS positivt verkar ju inte riktigt ha gott hem hos en del i nya styrelsen.
Nja, det beror väl lite på hur man ser det då... :smirk:
Att Sverige bryter mot EU's lagar genom att förbjuda avel med OLWS positiva hästar är väl det första lagbrottet?
För det handlar ju inte om att avla fram sjuka individer, det vill ingen. Men den debatten förs på så många ställen, så den behöver vi inte föra i denna tråden. Det finns en tråd för det om du vill fortsätta.
För övrigt, tack för ett cyniskt och pessimistiskt inlägg! :smirk:
SPHA´s hemsida står det att som medlem så förbinder man sig att avla rasrent:
Ja, det ska blir otroligt spännande att se den nya styrelsens engagemang för paintens framtid.
Intressant att i avelsgruppen sitter det ett antal med OLWS positiva hingstar och en del avlar kors och tvärs...
Har för mig att nånstans på SPHA´s hemsida står det att som medlem så förbinder man sig att avla rasrent, men jag har kanske fel...
...eller så tycker den nya styrelsen inte att det är så viktigt.
Att det är ett lagbrott att avla OLWS positivt verkar ju inte riktigt ha gott hem hos en del i nya styrelsen.
Spännande framtid för SPHA !!!!:smirk: