Ny sele...

Wilfa

Trådstartare
Har precis fått tag på den här selen och har börjat passa in den. Har inte spänt gjorden ordentligt och bilderna är inte de bästa, men någon klok person kanske kan komma med lite idéer om vad som mer behöver justeras?

DSC00088.jpg

DSC00085-1.jpg

DSC00086.jpg

DSC00087.jpg

DSC00089.jpg

SeleCarlos.jpg

Sv: Ny sele...

I mina ögon ser det rätt ok ut, men jag hoppas att du får svar av ngn av dem som är duktig på tillpassning av selar.
En fråga dock; Det ser ut att vara en parsele, stämmer det?

Ok. Anledningen till min undran var att jag bara har sett dubbla tömringar och ring på bröstan på parselar tidigare :)

Ok. Anledningen till min undran var att jag bara har sett dubbla tömringar och ring på bröstan på parselar tidigare :)

Ringen på bröstan är för att man ska fästa en sk. springrem som gör att bröstan inte kan åka upp, den fästes mellan ringen i bröstan och bukgjorden. ;)

*TS*
Tycker att selen ser ut att sitta OK. Möjligen att bakselen ska upp något hål.

*TS*
Tycker att selen ser ut att sitta OK. Möjligen att bakselen ska upp något hål.

Tack för hjälpen! Jag funderade själv på det och om jag i så fall ska höja båda remmarna eller bara den främre.

Och så lärde jag mig också vad ringen som jag inte fattat nyttan med tidigare är till för :)

dubbla tömringar? Jag ser bara en ring. Köpte själv två selar på falsterbo:) Kul att någon hunnit prova dem!

dubbla tömringar? Jag ser bara en ring. !
Menar du ett par på däckeln och ett par på bröstans nackstycke (om det heter så)? Vissa selar har inte ringar på bröstan men om de saknas ska man sätta dit egna, tycker jag.

På bild tre ser det ut som om tömringen är dubbel, men vid närmare eftertanke så blev jag nog lurad av att ringarna på däckel & brösta ligger precis framför varandra i bild så det ser ut att vara en dubbel ring :)

På bild tre ser det ut som om tömringen är dubbel, men vid närmare eftertanke så blev jag nog lurad av att ringarna på däckel & brösta ligger precis framför varandra i bild så det ser ut att vara en dubbel ring :)

Det är nog den dåliga fotografen (=jag) som fixat det, förstår precis hur du menar :laugh:

Snigelfarmor: Hittade du samma sele som jag, 400 kr för att det var lite kladdiga "limrester" på dem? jag har torkat av det med en vanlig trasa, svårare än så var det inte :cool:

Men herregud! Vilket fynd! Ser ut att vara en riktigt fin sele till och med, jag skulle vara sjukt nöjd :)

400 kr stämmer, dessutom inkl draglinor, huvudlag och tömmar :cool: Jag trodde inte heller mina ögon, och fastän jag egentligen inte alls skulle ha någon sele just nu kunde jag inte låta bli.... Bara en sådan sak som att det är snabbspännen på skakelremmarna :angel: I balnd kan man göra riktiga fynd på Falsterbo!

Köpte oxå den selen på falsterbo för 400 :)
en fråga,ska man då inte ha tömmarna genom ringarna i bröstan?
när jag testade den så trädde jag tömmarna genom båda ringarna... :confused:
men som sagt så kan jag inget om selar så....

Kul, du kan inget om körning men du köpte en bra sele. Kanon!

Innan du använder den, ta hjälp av en van skolkörningskusk bara.

Liknande trådar

Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Sel
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: Derivata
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
704
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur