Ny sele.. :D

Elma_vip

Trådstartare
Fick min sele idag. :D Hur ser den ut att sitta? Vart ska bakselen sitta fast? :P Eller ska den baar hänga så som den gör nu? (Jag vet att tränset är jätte stort:P) Vad tycker ni om den??

hahaha.jpg

hhhh.jpg

Ursäkta för de väldigt stora bilderna.

Mvh Diana

Senast ändrad:
Sv: Ny sele.. :D

Okej. det visste jag. :P Men ska den inte sitta fast på nåt annat ställe? Om man t.ex ska ut och gå, ligger den bara där. ska den inte typ sitta i svanskappan eller nåt. :P hehe

Ligger den inte mellan svanskappans två remmar? Den ser ut att ligga rätt. Där finns ett litet mellanrum mellan svanskappan där du ska trä in bakselen :) Då får du lossa t.e.x vänster sidas två remmar som håller upp själva bakselen.

Den ser mycket bättre ut på din häst än vad den verkade på tidigare bilder :)
Ser ut som en alldeles utmärkt hobbysele tycker jag iaf.

Okej, men den ska som sagt mellan dessa två remmar som svanskappan har. Det finns ett speciellt litet utrymme för detta, du kommer se det :) Tycker den ser fin ut! Skulle vara kul att se hästen förspänd också.

Ser bra ut det där :)
Lite snyggt med öljetterna eg ju :D
På ryggstycket finns ju vanligtvis öglor som överblivet ryggstycke träs igenom för att inte fladdra. Kallas de kanske slejf oxå?? Hälla kanske! :D
Iaf så ska brukar det finnas några extra sådana för att man ska lägga bakselen mellan två av dessa och låsa med ryckstyckerem tampen.
Först genom en ögla och sen över baksele remmen och sen igenom nästa ögla, hälla
Jag kanske hittar nån bild för det var ju klurigt att förklara :D
Men ta en bild där, för det kan tänkas du inte har sådan annordning som jag förklarat!

/Lisa

_L_ skrev:
Ser bra ut det där :)
Lite snyggt med öljetterna eg ju :D
På ryggstycket finns ju vanligtvis öglor som överblivet ryggstycke träs igenom för att inte fladdra. Kallas de kanske slejf oxå?? Hälla kanske! :D
Iaf så ska brukar det finnas några extra sådana för att man ska lägga bakselen mellan två av dessa och låsa med ryckstyckerem tampen.
Först genom en ögla och sen över baksele remmen och sen igenom nästa ögla, hälla
Jag kanske hittar nån bild för det var ju klurigt att förklara :D
Men ta en bild där, för det kan tänkas du inte har sådan annordning som jag förklarat!

/Lisa

Okej, fattade inte riktigt, ska ta kort där på torsdag. :P visa gärna en bild.

Mvh Diana

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka