Ny sadeln passade inte trots utprovning, reklamera tjänst?

Tossa90

Trådstartare
Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm bakom sista revbenet. Syns att hästen inte nöjd. 😔
jag får lämna tillbaka sadeln men känns ju tråkigt å betala för en ej korrekt utförd "tjänst".

Hur gör man för att reklamera tjänsten? Hur "bevisar" man att sadeln inte passar? Tänker att utprovaren "tyckte" ju att sadeln låg bra vid utprovningen. Ska man be hen komma ut igen/ elr skicka kort å påpeka att sadeln ligger bakom revbenet? ska utprovaren få en ny chans å hitta en sadel som passar?


nån som gått igenom samma som kan berätta hur dem gått vidare?
 
Låt utprovaren komma ut igen. Jag tror att tjänster har tjänstesäljaren rätt att få en möjlighet att rätta till oavsett tjänst som du köpt. Du kanske kan byta sadel eller sadelprovaren kan sälja din sadel åt dig eller köpa tillbaka sadeln i ursprungligt skick och eftersom du använt den så blir det säkert prisavdrag. Lycka till.
 
Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm bakom sista revbenet. Syns att hästen inte nöjd. 😔
jag får lämna tillbaka sadeln men känns ju tråkigt å betala för en ej korrekt utförd "tjänst".

Hur gör man för att reklamera tjänsten? Hur "bevisar" man att sadeln inte passar? Tänker att utprovaren "tyckte" ju att sadeln låg bra vid utprovningen. Ska man be hen komma ut igen/ elr skicka kort å påpeka att sadeln ligger bakom revbenet? ska utprovaren få en ny chans å hitta en sadel som passar?


nån som gått igenom samma som kan berätta hur dem gått vidare?
Alltså..min uppfattning är att det finns lika många åsikter om huruvida sadlar passar som det finns sadelutprovare. Så det är nog svårt att reklamera något som sadelutprovaren anser passar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 163
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 347
Senast: Supersalt
·
B
Utrustning Jag har ett "litet" problem.. Det är så här att efter många om och men köpte jag min drömsadel. En Morris & Nolan dressyrsadel. I juli...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: jjeg
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 017
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp