vilse

Trådstartare
Nu ska ny sadel införskaffas, frågan är bara vad för någon ;)

krav:
* den ska vara skön att sitta i, gärna mjuk då jag lätt får ont i ryggen
* det skall gå att rida dressyr i den
* den skall finnas i helsvart
* prisklass runt 10 000 kr
* Den skall vara snygg!

I övrigt spelar det ingen roll hur sadeln är.

Någon som vet hur det är att ta in från andra länder?

För tillfället är jag väldigt inne på denna, den är snygg, bra pris och verkar skön att rida i. Någon som vet? http://kaupreridsport.e-butik.se/?artnr=1048a&ref=/show_category.asp?category=23&subcategory=27

Så, förslag någon?

Sv: Ny sadel

Har hört mkt gott om just ST, men tycker Espaniolan ser väldigt märklig ut när den ligger på hästryggen. Finns en del på buke som har en sån...

Men du är bara ute efter bomlöst, eller?
Jag ahr en Freeform, som jag och hästen gillar. Har varit lite problem med tillpassningen, men det har löst sig... Den är väldigt mjuk i sätet. www.stallvra.com

Spelar ingen roll om där är bom eller inte :)

Dock tycker jag de allra flesta bomlösa är mindre snygga, däribland Freeform:en :o

Fullblod, mega manke, lite muskler, hyffstat stor halmmage :D

Vet du hur det är att sätta bomlöst på en muskelfattig häst?

Min häst är inte muskelfattig, men ryggraden är i jämnhöjd med muskulaturen, alltså inte välmusklad.
Jag upplevde väl inget större problem så, det jag hade problem med var att få sadeln att ligga still vid uppsittning och lämna manken fri (min häst har en låg manke)

Har hon rak/svankig rygg? Kort/lång?
Har du en bild?

Prestige lär ligga som ett smäck. Finns många modeller, dressyrsadlar och allround mot dressyr. Mjuka och sköna. Går att värma om bommen eftersom hästen musklar sig.

Håller med pallas.

Låna hem espanolan och du lär vara helt såld! Har ridit i den en gång och vill verkligen ha en sån.

Du lär uppleva att det känns konstigt i början eftersom du är van vid att rida i engelska sadlar. En skolsadel sitter man helt annorlunda i och enligt mig bättre.

Jag kan gärna vara med och ge lite tips om hur du ska sitta i den första gången Annars lär du sitta och kämpa emot den sitsen man naturligt får i den sadeln och ska ha.

Köper du den sadeln kommer du att ha en mycket avundsjuk Spider!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag rider just nu min häst i en allround-sadel, som ligger bra på honom. Problemet är att den passar inte mig, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
1 670
Senast: Nomina
·
Utrustning Efter många om och men verkar vi äntligen fått bukt med min hästs återkommande skador. Efter ett helt år utan någon återkommande hälta...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Albatross
·
  • Låst
Utrustning Hittade en bomlös hoppsadel på en sida på nätet, tror ni på den idén? sadel
Svar
1
· Visningar
919
J
Islandshäst Hejsan, Funderar på att köpa denna sadel: Länk Är det någon här som har testat den på sin islandshäst? Eller hört något om denna...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Jozzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka