ny sadel..igen, tips!?

S

__Stilett__

Har rätt nyligen köpt en ny sadel till pållen min, men nu har min häst tydligen fått för sig och breddat sig, så nu måste jag ev. köpa en ny igen.

Har ni några tips på en dressyrsadel, Begagnad eller ny modell. för prisklass max 5000 kr ??

den ska vara snygg, hållbar och passa på en häst som är väldigt kompakt med tendes till "sadle åka fram syndromet".
Den ska alltså inte ligga på bogarna. Ska nästan vara lite islandshästmodell. Rak eller skuren ngt bakåt i utförandet.

tips och gärna bilder!!

testa wintec, där kan du ju ändra bomvidden enkelt genom att bara byta kopparjärn. Har en sådan med det vidaste järnet till min travare. kostar 5500:- ny + ev. extra kopparjärn ca 285:-

Liknande trådar

Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: poetin
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 431
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Jag måste byta min älskade Fautras JMS eftersom det börjar bli allt för krångligt att inte kunna köra båda hästarna på samma gång. Har...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?