Ny sadel.. Igen. Passar denna?

Sv: Ny sadel.. Igen. Passar denna?

hey yo,
det ser inte ut som en kvalitétssadel.

Rid barbacka, vänta tills du har råd att lägga mer på en BRA sadel, jag lovar att du tjänar på det i längden!!! Om du har t.ex. en hopp-/dressyr-/allroundsadel så rid i den tills du kan skaffa en westernsadel.

gällande matchningsgrejen så är det tyvärr så att allt ljust läder mörkas med tiden eftersom det oljas in och ofta blir utsatt för regn/svett/smuts.
Det finns en olja från milsta western som heter "Bick" som inte mörkar lädret, men jag tycker inte den är lika bara som Neatsfoot oil.

Att ha matchande ljusa grejjer går däremot riktigt bra om du har t.ex. en uppsättning med utrustning du tränar i och en showutrustning, så du har ett ljust showträns och en ljus showsadel som du BARA använder vid de tillfällena du tävlar, då kan det hålla sig snyggt länge... eller iaf längre :D

*knapplån*

Ifall ni ville veta så är sadeln på bilderna såld.. Ska som ni sagt spara ihop till en "riktig" sadel..

//Diana

:banana: :bump: GRATULERAR TILL ETT KLOKT BESLUT!!!:bump: :banana:

Lycka till med sparandet...
Du är inte ensam om o ha "varit där"....det har jag oxå, mot bättre vetande köpte jag en beg skitsadel fr Börjes till min förra häst...:o
Men som tur va "skrek" min tränare högt....så det var bara till o rida eng, tills man hade råd till bättre....
Men du....här har du en sida, som du kan titta på under tiden, som du sparar....
Tänkte själv...att därifrån skulle man fått tag på en sadel, men de skickar nog inte till Sverige....
Drömma kan man ju alltid...:crazy:
http://www.horsesaddleshop.com/

dubbelpost

Senast ändrad av en moderator:

trippelpost...

ännumera grrr...

Jo men snart dyker den stackarn som har köpt den upp här och vill ha råd och får sig en avhyvling.....:o

heh jag vet, menade att det var ett bra beslut att börja spara ihop till en riktig sadel.

jag tänkte precis som du att nån stackare köpte driten, tyvärr är det en ond cirkel and it goes round and round and rooouuund...
sadeln duger bäst i papperskorgen eller som väggprydnad eg :p

S**t...du kom på mig:D
Tänkte hinna ikapp dig...hehe;)

Jag känner igen mig så mycket i denna situationen...:crazy:

Jag hade ingen sadel till min häst och hade verkligen inte råd med en "riktig" bra sadel av dyrt mäske just då och tänkte som du, att jag kan köpa en billig sadel bara sålänge, tills jag har råd att köpa en som jag verkligen ville ha senare...
Jag kikade då även på sadlar i 1000-3000 kr nivån men alla som jag tittade på var bara skit rent ut sagt!
Jag märkte då att det är bättre att rida barbacka och jobba från marken ett tag och verkligen försöka jobba och spara ihop till en sadel av bättre märke fast begagnad...
Man kan hitta en begagnad sadel av bra märke precis som ni har länkat här...för en 5000kr....
Även 5000 var mkt pengar för mig då men tro mig, det är värt att vänta och spara lite så man kan köpa en bättre sadel senare....

Jag hittade efter mkt sparande en Crates :love: som var begagnad men i mkt fint skick för 10.000:- och jag ångrar inte en sekund att jag väntade (och dessutom sålde allt jag kunde komma på för att få ihop pengar)...

Det ligger väl något i ordspråket den som väntar på nåt gott...:idea:

Oj! Köp inte den.
Den är från Kjellqvist och dom säljer den för 900kr till affären sen lägger dom på sitt pris. Jag har tittat på en sån pga att nån annan köpte en sån för 2000kr. MADE IN INDIA! =sant. VARNING!

Dom skickar till Sverige, inga problem!
Jag har köpt en sadel från dom, och kan verkligen rekomendera säljaren. Mycket trevlig, och allt gick bra.:banana:

Oj! Köp inte den.
Den är från Kjellqvist och dom säljer den för 900kr till affären sen lägger dom på sitt pris. Jag har tittat på en sån pga att nån annan köpte en sån för 2000kr. MADE IN INDIA! =sant. VARNING!

WHAT? Menade du denna länken:

http://www.horsetrading.se/?13991 ????

De skriver nämligen att det är en Rocking R och det är vad jag vet ett bra märke???
Kvalitéten på den sadeln ser inte ut som de Rocking R sadlar jag sett tidigare, alltså denna ser sämre ut.

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka