Sv: Ny på Jägersro, drömmar om arabgaloppör
Efter det har han inte setts i TV......
Jag binder alltid upp mina i gången i amatörstallet för att slippa få kutterspån på grejorna. Men det är nog inte så populärt alltid, jag tror att en del tycker jag står i vägen i bland.......
De flesta av de "gamla" Jägersrotränarna band upp sina hästar på gången. Men det kräver att man har snören i grimmorna, hemma är uppbindningarna fastknutna i väggen med balsnören och sen sitter krokarna i snören också. Med tanke på att gången bara är så där 4 meter är det svårt för dom att skada sig om dom skulle råka slänga sig
Roffe Wuscha råkade uttala sig i tv en gång:
-Travare är som möbler, de står där man ställer dem.
Behöver jag säga att han inte var så populär efter det....
Efter det har han inte setts i TV......
Men jag håller med det är inga problem att binda upp på gången om man behöver, men det är mycket enklare att arbeta i stallet och som sagt minska olycksrisken ifall hästarna är uppbundna i sina boxar eller spolen. Man kan göra det mesta med galoppörerna, att de skulle vara tokiga håller jag inte med om däremot så är de laddade till tänderna inför start och det är ju så vi vill ha dem, EXPLOSIVA!
Jag binder alltid upp mina i gången i amatörstallet för att slippa få kutterspån på grejorna. Men det är nog inte så populärt alltid, jag tror att en del tycker jag står i vägen i bland.......
De flesta av de "gamla" Jägersrotränarna band upp sina hästar på gången. Men det kräver att man har snören i grimmorna, hemma är uppbindningarna fastknutna i väggen med balsnören och sen sitter krokarna i snören också. Med tanke på att gången bara är så där 4 meter är det svårt för dom att skada sig om dom skulle råka slänga sig