Ny ordförande i Distanskommittén.

uffepe

Trådstartare
Gunilla Carlson ny distansordförande

Ridsportförbundet utsåg på måndagen Gunilla Carlson till ny ordförande i Distanskommittén. Gunilla har erfarenhet av både nationell och internationell distansritt och har varit ledamot i kommittén de senaste två åren.

Läs vidare här (från Tidningen Ridsport)... Gunilla Carlson ny distansordförande

Senast ändrad:
Sv: Ny ordförande i Distanskommittén.

Vad roligt, grattis Gunilla!!

Grattis Gunilla! Du är en fantastiskt fin representant för distanssporten och det känns kul att du blivit ordförande:-)

Jätteroligt att Gunilla som är såpass ung och engagerad och dessutom så glad och positiv har valts till ny ordförande!
GRATTIS och LYCKA TILL, Gunilla!
/Anne

Som före detta ordförande vill jag önska Gunilla all lycka till i sitt nya uppdrag. Gunilla har ju suttit i kommittén ett tag nu, så jag är helt övertygad om att det kommer att bli jättebra!

Lycka till Gunilla

Skulle givetvis ha passat på att tacka dig, Kjell, för den tid och det arbete du lagt ned som ordförande för DiK ;) gör det nu istället :
Tack, Kjelle! Skönt att vi har människor som orkar engagera sig för oss andra! :bow:
Mvh
Anne

GRATTIS och LYCKA TILL.

// Kram Ros-Marie

Kul att Gunilla nu har utsett och presenterat den nya Distanskommitén! Bara att önska Gunilla och kommitén altt gott i sitt jobb!
Kommitén finns redovisad på SvRfs hemsida

Distanskommittén är nu Gunilla Carlson (ordf)
Marianne Eriksson
Gitz Johansson
Adriana Graucob
Maria Nordenfelt
Paul Stylianoudis
Emma Mossberg (kansliet)

Det har ännu så länge varit tyst från Distanskommitten.
Kanske dags att de själva och dess ordförande Gunilla själv kan presentera sig och berätta vad som är planerna för de kommande kommitearbetet.
Och deras tankarna om vad de ska driva för frågor!
Då också på Sv.Ridsportsförbundet hemsida. Alla kan inte åka till Distans galan.

Det kan ju kanske vara bra om de hinner ha ett möte först. De bor ju liksom inte i samma höghus allihopa, eller trodde du det?

Innan man väljer en grupp till att arbeta tillsammans har nog Gunilla en vision om vad hon vill uppnå och väljer personer därefter - vilket antagligen kom fram på galan.
Och jag tror på att det finns telefon och mail, vilket går mycket bra att använda för kommunikation även för dem som inte bor i ett och samma höghus.

Innan man väljer en grupp till att arbeta tillsammans har nog Gunilla en vision om vad hon vill uppnå och väljer personer därefter - vilket antagligen kom fram på galan.
Och jag tror på att det finns telefon och mail, vilket går mycket bra att använda för kommunikation även för dem som inte bor i ett och samma höghus.

Du svrev:

Kanske dags att de själva och dess ordförande Gunilla själv kan presentera sig och berätta vad som är planerna för de kommande kommitearbetet.
Och deras tankarna om vad de ska driva för frågor!

Det tolkar jag inte till att bara Gunilla skulle berätta om sina visioner.
Vad jag hört så blev inte kommitténs sammansättning klar förrän någon/några veckor före galan. Men på ditt sätt att uttrycka dig så skulle säkert du själv hunnit skriva visioner och ha möten med en grupp som ännu inte är färdig. Vi andra inser att andra människor kanske har jobb på dagarna och ett liv i övrigt att sköta. Om du uttrycker dig lite mer ödmjukt betfäffande folk som tar på sig ideella uppdrag så kanske någon orkar lyssna på dig.
Säger en tacksam Puppa som är glad över att någon tar på sig kommittejobbet.

*KL*

Hej!
Jag kan meddela att den presentation som gjordes av DiK på galan kommer att läggas ut på Ridsportförbundets web (distanssidan) under veckan.

Till Lady Godiva och andra som undrar så har den "nya" DiK påbörjat sitt arbete med att överta pågående projekt samt initera nytt, under möten som avhållits fredag-söndag i Falkenberg.

/Addi

KL

Det hade inte varit fel med ett officiellt distansforum.
Ibland hörs det klagomål att Buke blir ett virrvarv av åsikter som både är felaktiga o missuppfattade. Men jag tycker Buke är ett positivt sätt att kunna ventilera o reda ut frågor. Visst finns det "gröna personer" som inte har koll men det finns också många mycket duktiga o erfarna ryttare o distanskunniga (på olika sätt) som kan hjälpa. Fast här är man privatperson.
Jag tror det behövs en 2-vägs kommunikation o förstår de som sitter i tex DK vill behålla sina privata nick här.
Många med mig saknar distanslistan samt även ett sätt att diskutera o fråga de som verkligen sitter på rätt stolar istället för att slänga ut undringar här.
Kanske något för nya DK?
// Linda

Nu vet jag att du inte skrev det som kritik, men jag vill ändå klargöra att JAG gillar Bukefalos - det finns inget officiellt ställningstagande från DiK att Bukefalos inte är OK ;) :D.

Jag ser det här forumet som ett skriftligt snack över fikabordet. Man slänger ur sig funderingar och får sedan svar från alla kring "bordet" oavsett hur insatta de är. Ibland kommer man fram till något vettigt och ibland blir det bara lite allmänt sladder. Så länge de flesta är införstådda med att de svar man får på sina frågor inte nödvändigtvis stämmer med sanningen så är det helt OK. Det här är ju först och främst ett socialt forum.

Så ja, idén om en officiellt frågelåda där man kan ställa frågor och få officiella svar är bra. Definitivt något att ta vidare till kommittén och förhoppningsvis genomföra.

Fördelen med Buke är att ALLA läser här, även om de inte vill kännas vid det.
Och som Litenvit skriver, man får gallra det man läser, och tro på det man vill. ;)

Nu vet jag att du inte skrev det som kritik

Nej, absolut inte. Därför skrev jag det som knapplån.
Det behövs rätt människor som kan rätta o förklara vissa saker. Även tex domare o veterinärer.
O som CK skriver så märks det att vissa är här o läser fast de aldig skulle erkänna det.
// Linda

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu söker Svenska Ridsportförbundet en ny ordförande till Distanskommittén. Ansök senast den 15 augusti.
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Niklas Jonsson tar över efter Jonas Holmberg som ny ordförande i hoppkommittén. Niklas Jonsson har varit ledamot i kommittén de senaste...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 470
Senast: Magiana
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30