Jo så är det ju, men det säger någonting om hans grundinställning, att han "vill styra upp" de som rör sig i friluftsområdet.
Fast jag tycker nog att det är ganska förståeligt att inte önska organiserad ridverksamhet på privat mark.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo så är det ju, men det säger någonting om hans grundinställning, att han "vill styra upp" de som rör sig i friluftsområdet.
Jag tror inte ens att han vet om att det finns organiserad ridverksamhet i området. Han vill begränsa tillgängligheten för alla, strypa besökstrycket till området helt enkelt. Men det drabbar ju förstås mig ekonomiskt eftersom jag kommer att behöva lägga ned.Fast jag tycker nog att det är ganska förståeligt att inte önska organiserad ridverksamhet på privat mark.
Du får väll erbjuda nya ägaren pengar för att du får använda marken till din verksamhetDe andra markägarna har varit positiva till organiserad ridning eftersom det sker under ordnade former på överenskomna leder med en fastställd ansvarig.
Om det har gnisslats från någon markägare så har det varit om ridning från privatstallen. Där är omsättning på ryttare och många medryttare så där kan det ibland (av okunnighet) ridas på otillåtna eller känsliga ställen. Så jag har absolut blivit bortskämd med bra dialog med markägarna.
Exakt. Och erbjuda dig att preparera de ridvägar du ämnar använda.Du får väll erbjuda nya ägaren pengar för att du får använda marken till din verksamhet