anna_panna

Trådstartare
i lördags när jag var och handlade hittade jag en ny leksak till katterna på leksaksavdelningen
Nämligen en radiostyrd råtta:) och gissa om vi har kul på kvällarna här hemma nu, jag bara undrar hur länge den kommer att hålla och snart har jag lärt mig att köra den också

Sv: Ny leksak

Vad roligt! En sån ska jag också skaffa till mig och mina katter! Vi, både jag och katterna, börjar bli less på ridspöet med långsnöre på.... De vanliga leksaksråttorna är inte heller kul längre, det enda som katterna tycker är kul är en liten bit tvättsnöre. Den lilla tåten springer och hoppar de efter. :smirk:

Nä nu blir jag avundsjuk ju! :p

Jag har letat efter en radiostyrd mus i snart 4 månader och inte hittat en enda... också kommer du här och berättar att den desutom är rolig att leka med:crazy: ;)

Nä nu blir jag avundsjuk ju! :p

Jag har letat efter en radiostyrd mus i snart 4 månader och inte hittat en enda... också kommer du här och berättar att den desutom är rolig att leka med:crazy: ;)

Hittade den på ICA MAXI i haninge och det fanns många, kanske finns på fler affärer i samma kedja

Va roligt att dina katter tyckte om den! Jag har oxå en radiostyrd mus..men min katt bara kolla lite konstigt på mig och undrar vad matte nu har hittat på.
Tråkigt jag som tyckte den var så rolig=)

Men du kanske kan leka med den själv då? Eller låta besökare leka lite? Barn borde tokgilla den leksaken! :idea:

Du måste ta en bild och visa. Och vad kostade denna mus? Har aldrig hört talas om en radiostyrd mus innan *fniss*

En sån MÅSTE jag ha! Min fetknopp behöver motion men matte är för lat för att springa runt med snöret själv... :angel:

Jag gjorde en (tyckte katten i a f) väldigt kul leksak i helgen av en leksaksråtta och ett resårband - satte fast bandet i väggen, kanske 40 cm upp, och råttan i resårbandet. Urkul tycker katten, för när hon släpper den så åker den iväg igen, och så kan hon jaga den.

Jag gjorde en (tyckte katten i a f) väldigt kul leksak i helgen av en leksaksråtta och ett resårband - satte fast bandet i väggen, kanske 40 cm upp, och råttan i resårbandet. Urkul tycker katten, för när hon släpper den så åker den iväg igen, och så kan hon jaga den.

Det där provade jag också på, efter tips av mormor, men efter att resårbandet gnagits av och knutits ihop tolv miljarder gånger så gav vi upp. Vi testade att hänga det så högt att hon bara nådde det med framtassarna om hon hoppade, men då hängde hon i det och gnagde så mycket hon hann innan hon tappade greppet. Och så upp igen... :smirk:
Skulle definitivt vilja ha en radiostyrd mus eller två. Fast nu jagar hon sin nya "lillebror" när inte han jagar henne, så ett tag till håller de nog igång utan att vi människor behöver lägga oss i :p
Måste kolla på MAXI om jag hittar några radiostyrda möss! :)

Du måste ta en bild och visa. Och vad kostade denna mus? Har aldrig hört talas om en radiostyrd mus innan *fniss*

har tyvärr ingen kamera så jag kan inte fota den men priset var hela 49:- och det är bilunderrede och istället för bilkaross är det en råtta som är hemskt ful

Ah, jag hittade en i USA som katten fick i julklapp, men den gick sönder efter två användningar. Har letat efter en ny ett bra tag, men nu vet jag ju var jag ska leta :)

Men du kanske kan leka med den själv då? Eller låta besökare leka lite? Barn borde tokgilla den leksaken! :idea:

hehe ja de har jag faktiskt prövat men min sambo trodde att jag fått en knäpp och katten blev helstissig stackarn så ja la ner de å köpte en liten mus med päls men de funkar inte de heller, hon leker lite med den sen när man vaknar på morgonen hittar man musen i vatten skålen=) hehe de funkar bättre för min del med gamla hederliga tygmös=)

min katt lägger också sina möss/min hårgummiband i vattenskålen, jag tar upp dem och låter dem torka sedan är de lika roliga igen.

Annars kan jag tipsa om sånt där vitt band som man ibland får runt paket när man beställer något. Katten trampar på ena änden och då rör sig ju den andra änden och det är jätteskoj, och helt utan insats från matte :angel:

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: kolja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 196
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar