Ny landslagsledare! Grattis till Anneli S och Svensk Distansritt!

G

Groom-pelle

Svensk Distansritt är att gratulera nu när Anneli Schultz tillträtt som landslagsledare! Anneli är en av våra mest meriterade distansryttare och har enligt min mening de egnskaper som behövs för att förnya och lyfta svensk distansritt på internationell elitnivå! Grattis till båda: Anneli och Svensk Distansritt!

Sv: Ny landslagsledare! Grattis till Anneli S och Svensk Distansritt!

Innebär det att Anneli själv inte längre satsar på att tävla i landslaget?

Svensk Distansritt är att gratulera nu när Anneli Schultz tillträtt som landslagsledare! Anneli är en av våra mest meriterade distansryttare och har enligt min mening de egnskaper som behövs för att förnya och lyfta svensk distansritt på internationell elitnivå! Grattis till båda: Anneli och Svensk Distansritt!

Hmmm, lite komiskt att höra att de valde en distansryttare eftersom de några månader tidigare motiverat till en annan tillfrågad att vederbörande kunde organisation mm och det var just det de sökte. Det skulle således inte vara någon inom distansvärlden. Men det är ju få som vill vara landslagsledare. Vilka egenskaper har denna kvinna då som ska vara så bra? Har hon någon universalmetod för förnyande och lyftande av distansen som både Eva Borg och Ingrid Boström inte lyckats med? Alla känner ju inte personen såsom du tycks göra. Om hon är rätt person eller inte får framtiden utvisa!

Zorrys svar visar enbart på Z's okunnighet om svensk distansritt, då Z uppenbart inte ens vet vem Anneli S är! Och det går faktiskt att vara både elitdistansryttare och god administratör/organisatör!

Zorrys svar visar enbart på Z's okunnighet om svensk distansritt, då Z uppenbart inte ens vet vem Anneli S är! Och det går faktiskt att vara både elitdistansryttare och god administratör/organisatör!

Hmpf, hur väl känner du själv henne eftersom du inte ens svarade på min fråga :confused:... Vilka mästerskap har hon t ex ridit (EM/VM för seniorer med godkänt resultat för det är på den nivån som mästaren visar sig)?

Ingrid avgick ju för att det inte gick att kombinera ryttare och landslagsledare, eller?

Hmpf, hur väl känner du själv henne eftersom du inte ens svarade på min fråga :confused:... Vilka mästerskap har hon t ex ridit (EM/VM för seniorer med godkänt resultat för det är på den nivån som mästaren visar sig)?
SM-Guld seniorer 2008 och godkänt på Unghäst-VM 2007 iallafall. Sen lägger jag mig nog inte i resten av diskussionen.. :)

Att man läst om Annelies framgångar och sett henne på tävling behöver väl inte betyda att man känner henne, och vet vilka visioner hon har inför uppdraget som landslagsledare?
Jag är också nyfiken, eftersom hon nu när hon tackat ja borde ha en del ideer om hur hon vill jobba.

Grattis Anneli!

SM-Guld seniorer 2008 och godkänt på Unghäst-VM 2007 iallafall. Sen lägger jag mig nog inte i resten av diskussionen.. :)

Tusen tack för ditt svar! Eftersom det jag frågade om, EM och VM för seniorer, inte nämns antar jag att sådana meriter inte finns.

Att man läst om Annelies framgångar och sett henne på tävling behöver väl inte betyda att man känner henne, och vet vilka visioner hon har inför uppdraget som landslagsledare?
Jag är också nyfiken, eftersom hon nu när hon tackat ja borde ha en del ideer om hur hon vill jobba.

Precis. Skönt att någon drar rätt slutsatser :D. Precis som CK skriver torde ju Anneli ha några idéer eftersom Groom-Pelle och Lilian anser vara valet så bra. Men fortfarande är frågan obesvarad: vad gör henne så bra och vilken mirakelmetod ska hon använda :confused:?

Det är märkligt att "zorry" som är så Oinsatt (enl henne själv) har så mycket att tycka om just Annelie. De flesta av zorrys inlägg handlar om just Annelie och hennes häst.. nästan så man börjar undra vad som ligger bakom zorrys ständiga ifrågsättanden om denna person. Men det är lätt att skriva om man är anonym.. men man är inte så anonym som man tror på nätet.

Jag tror i vart fall att det kommer bli bra med Annelie som ny landslagsledare. :)

Det är märkligt att "zorry" som är så Oinsatt (enl henne själv) har så mycket att tycka om just Annelie. De flesta av zorrys inlägg handlar om just Annelie och hennes häst.. nästan så man börjar undra vad som ligger bakom zorrys ständiga ifrågsättanden om denna person. Men det är lätt att skriva om man är anonym.. men man är inte så anonym som man tror på nätet.

Jag tror i vart fall att det kommer bli bra med Annelie som ny landslagsledare. :)

Verkar lite konstigt att hugga vilt omkring sig så här:confused:
Det är väl flera som haft samma frågeställning men du väljer att kasta dig över en. Det är lite förbryllande tycker jag. Jag kan ju säga som så att jag känner inte heller till Anneli så det vore väl redigast att göra en liten presentation av henne och kanske rentav kolla upp med henne om hennes planer och målsättning. Kanske hon är lite upptagen och då passar det väl bra att någon av dem som känner henne och kan föra hennes talan, gör ett litet uttalande som skärper upp bilden av henne i den nya rollen.

Naturligtvis hoppas vi alla att detta skall vara en utomordentlig lösning. I dagsläget är hoppas det enda vi kan göra speciellt som vi inte känner henne.

Tänkte också passa på att gratulera!

Efter vad jag har hört så har Anneli inga planer på att tävla för landslaget samtidigt som hon leder det. Klokt, tycker jag.

Jag tror i vart fall att det kommer bli bra med Annelie som ny landslagsledare. :)[/QUOTE

Om du ser rätt vad jag skrivit så ifrågasätter jag inte henne personligen utan jag undrar över det påstående som trådskaparen Groom-Pelle skriver när han påstår att hon har egenskaper som gör att hon kommer att bli så bra. Mig veterligen har Ingrid och Eva också haft goda egenskaper. Det var mest det jag undrade över. Jag diskuterar för övrigt i andra trådar också eftersom jag är avelsintresserad men eftersom du tror dig veta vem jag är så kan du ju skriva direkt till mig om du vill något isf att gå via Bukefalos.

Ingen har välsagt ett ljud om vare sig Ingrid eller Eva? Att uttrycka sig positivt om Annelie Schultz är väl inte synonymt med att ringakta Ingrid eller Eva? Vilket konstigt resonemang. Och jag får nog hålla med magisk. Du är väldigt "intresserad" av Annelie i flera trådar. Hmm...

... Vilka egenskaper har denna kvinna då som ska vara så bra? Har hon någon universalmetod för förnyande och lyftande av distansen som både Eva Borg och Ingrid Boström inte lyckats med? ..

... Vilka mästerskap har hon t ex ridit (EM/VM för seniorer med godkänt resultat för det är på den nivån som mästaren visar sig)?

Väldigt lustigt resonemang. Det är ju inte en landslagsRYTTARE som är tillsatt, utan en landslagsledare. Om man är någorlunda insatt i sport så vet man att det för det mesta inte är de bästa idrottsmännen/kvinnorna som blir de bästa ledarna. De är de som har förmågan att leda och få laget/individen att träna/prestera på ett maximalt sett. Finns miljoner exempel på det.

Det finns väl knappast någon universalmetod överhuvudtaget för att "förnya och lyfta distansen". Vi kan väl hoppas att Annelie har idéer och tankar om hur vi kan utveckla och förbättra distansen på elitnivå. Det vore kul om det fanns ett magiskt spö, men jag tvivlar på det.

Jag är övertygad om att Annelie kommer att presentera sina tankar och idéer för landslagstruppen/elitsatsande ryttare på träffen om en vecka. Personligen tycker jag inte alls att det är konstigt att hon inte börjar med att presentera sig själv och sina idéer här på bukefalos.

Väldigt lustigt resonemang. Det är ju inte en landslagsRYTTARE som är tillsatt, utan en landslagsledare. Om man är någorlunda insatt i sport så vet man att det för det mesta inte är de bästa idrottsmännen/kvinnorna som blir de bästa ledarna. De är de som har förmågan att leda och få laget/individen att träna/prestera på ett maximalt sett. Finns miljoner exempel på det.

Det finns väl knappast någon universalmetod överhuvudtaget för att "förnya och lyfta distansen". Vi kan väl hoppas att Annelie har idéer och tankar om hur vi kan utveckla och förbättra distansen på elitnivå. Det vore kul om det fanns ett magiskt spö, men jag tvivlar på det.

Jag är övertygad om att Annelie kommer att presentera sina tankar och idéer för landslagstruppen/elitsatsande ryttare på träffen om en vecka. Personligen tycker jag inte alls att det är konstigt att hon inte börjar med att presentera sig själv och sina idéer här på bukefalos.

Hehe, ett magiskt spö! Tänk vad många bra saker vi kunde åstadkomma då. Nä, skämt åsido. Tack för ett tydligt svar. Det förklarar också varför en annan peron, icke distansmänniska, blev tillfrågad för några månader sedan. Nu har du klargjort det för mig, tack!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 368
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en tid av hård kritik mot både sporten och ledarskapet valde Anneli Ohlén i går att avsluta sitt uppdrag. Efter sju år som...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Anneli Schultz har utsetts till ny landslagsledare i distansritt. Hon är svensk mästare 2008 med mångårig erfarenhet i...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod