Ny kattunge i hemmet

Notworthit

Trådstartare
Hej. Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av detta.

Vi har en kastrerad hane på tre år hemma, som vi haft sedan han var 12 veckor.
Igår hämtade vi hem en Ragdoll tjej på 12 veckor och hon finner sig jättebra, har busat och lekt och upptäckt ändå sedan igår. Sovit och ätit och gått på lådan.
Inget jamande eller så, bara den första timmen i bilen påväg hem.

Men nu har vi ett problem.

Killen vi har hemma tolererar henne inte riktigt, han fräser och morrar och går undan. Han reser dock inte ragg och gör inget fysiskt som att anfalla eller labba men han är allmänt hotfull och otrevlig.

Fyar honom när han fräser och då blir han tyst men det går liksom inte framåt än.

På Kattpensionatet, där han fått bo när vi är på semester, så är han superbra med andra katter, även om dom har fräst så har han inte brytt sig alls. Men det verkar som de tär annorlunda när någon kommit tills hans hem.


Så, har ni någon erfarenhet av detta?
Hur lång tid tog det innan era missar kom överens?
Några tips?
 
Sv: Ny kattunge i hemmet

Slappna av, det är ju hankattens revir en liten skitunge inkräktar i tycker han. ;)
Det kan ta några dagar så låt det bara vara skulle jag säga. :)
Glöm inte bort den äldre katten bara, han kommer bli svartsjuk om ni bara gullar med den nya.
 
Sv: Ny kattunge i hemmet

Ska försöka att bara låta det vara.. Men man kan ju inte hjälpa att man blir lite hönsmammig :)
Nejdå han får lika mycket uppmärksamhet som tidagare, och är keligare än någonsin! (så länge han inte ser den nya missen)
 
Sv: Ny kattunge i hemmet

Om hon kom igår så har de ju inte känt varandra så länge alls, så jag skulle avvakta om jag var du. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 068
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag har en vuxen katt hemma och fick hem en liten på 12 veckor idag. Min stora katt och den lilla är inte aggressiva mot varandra men...
Svar
7
· Visningar
2 161
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 354
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp