Ny katt ???

palle

Trådstartare
Eller vad säger ni... kommer det att vara för tidigt med en annan katt om ca 2 månader ???

Men visst är hon underbart sööt :love:

15048371.jpg

Sv: Ny katt ???

För tidigt: Den 16 augusti blev jag tvungen att ta bort 2 av mina katter, en pga cancer 7 år och en pga ålder 16 år...:cry:

Ras: Långhårig Scottish Fold :love:

Jag tycker att du ska vara glad över att du kan ta till dig en ny, det är inte alla som kan.
Hihi, vilka små fladdermusöron :love: Visste inte att det fanns scf med lång päls.

Det är bara du som kan svara på om det är för tidigt, ingen annan. Tycker du det känns bra så är det bra. Det betyder ju inte att du glömt bort dom andra 2, dom får ju fortfarande plats i ditt hjärta.

Men nej, jag tycker inte det. Jag tycker inte dagen efter är för tidigt om man vill/behöver.

Ursöt liten tjejja!! :love: :love:

Det har redan från början funnits långhåriga Scottar...

Har just nu 2 st, pappa Junior och hans son Digger.

Ebba som var den som fick tas bort pga cancer i matstrupen var också långhårig, hon var dessutom den första Scotten som föddes i sverige.

Har också en korthårig Scottetjej, Lus-Ann, som är Diggers fästmö....

Vilket också Doris kommer att bli då vi inte parar Foldar med foldar utan med Straightar eller Britter....

Ebba och Lus-Ann
12024249.jpg

Junior och Digger
7629113.jpg

Vart ju rätt deppad när jag förlorade både Plutten, som sovit på min arm i 16 år, och Ebba så plötsligt :cry:

Sen har jag ju länge velat ha en maskad långhårig Scotte, så när jag först fick erbjudandet att få ta Doris var jag rätt negativ, men efter att ha fått träffa henne IRL så kändes det bättre...

Bäst av allt är att sambon inte har något emot henne heller.... :banana:

Fast sen finns ju alltid det där MENet... jag vet att man aldrig kan ersätta någon med någon annan, låter lite krångligt men jag hoppas du förstår hur jag menar...

Och det kommer nog att kännas bättre om några månader när det blivit dags för leverans ;)

Jag förstår. Nu hade jag ju Abbie och Yoga när Fia dog, men ingen av dom kan ju ersätta Fia. Vilket inte ska göras heller, Fia kommer alltid att vara Fia. Men jag har aldrig förstått det där med sorgetid när ett älskat djur dör. Känner man att man inte orkar, då är det självklart. Men annars? Nä, sörjer gör man även om man har flera katter kvar eller köper ny.

Vilken underbart söt kisse du har hittat där!
Ser jättemysig ut. :love:

Tycker du att det känns ok så är det helt ok.
Det är endast du själv som kan avgöra hur länge du vill vänta.
Ibland kan det nog vara lättare med en ny kisse och ibland kan det vara svårt att ta till sig en ny..

Önskar dig all lycka och vad synd på dina förra kissar små..
Hoppas att allt blir bra för dig! :bow:

Mest är väl saknade av att ha en EGEN katt det som "stör" mej mest...

För vi är ju inte kattlösa precis.... vi har 5 st, varav 2 st är husses katter.... dom andra 3 mest bara "ÄR DÄR"... Wille som är äldst, född nov-99, är väl den som överhuvudtaget kan tänka sej att krypa upp bredvid en en liten stund, men då måste jag locka och truga en stund först....

Doris ÄR brunmaskad även om hon ser lite blå ut på bilden.... men det var en fas hon gick igenom bara... lite synd för brunmaskad är väl egentligen den färg jag tycker är "träligast".... :angel:

Och namnet.... buuurrrr..... RaggarDoris :eek: :D

Men hon är ju rätt sööt ialla fall... ;)

Här kommer förresten några kort tagna i dag...

15160123.jpg

15160122.jpg

15160120.jpg

:d:love:

Är hon söt eller s ö ö ö t :D

Okej okej.... DET avgör saken.... när DU blir så till dej i trasorna...

Kanske ska till och boka en liten en om några år, eller :angel:

Men vilken sötnos! Är det en ragdoll eller?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama