Ny katt till helgen så behöver tips på namn! :)

N

nannasas

Hej!
Ska på lördag hämta en liten kattflicka som ska flytta in här hos oss.
Har två katter sen tidigare som heter Mini och Junior och vill gärna ha ett namn som passar ihop med dom.
Har ni några tips?:)

/Hanna
 
Sv: Ny katt till helgen så behöver tips på namn! :)

Ett tips, oavsett vad det blir för namn, så "bör" det vara tvåstavigt och innehålla s-ljudet, då är det lättast för katten att lära sig namnet och uppfatta det.

Tusse är ett tvåstavigt namn, uttalas ju TUSS ... E och innehåller s.
Bara ett exempel, inget förslag. ;)
 
Sv: Ny katt till helgen så behöver tips på namn! :)

Min katte heter Shakespeare från uppfödaren så jag hade bestämt att jag skulle kalla honom för Spirre, bra namn med S i men nää... Efter en månad å olika smeknamn så blev det Bobbo. Helt därför att han är en Bobbo å ingen Spirre. Namnet kommer när du lärt känna personligheten. Vår andra katt somvi köpte 9 mån senare kallar vi för Lillebror, Brorsan eller Borosan... Kära barn har många namn så det kommer att dyka upp ett passande med tiden. Våra kommer när vi ropar även om de inte innehåller s. Gulligt är väll Lillan, Uns tycker jag va sött me men jag skulle avvakta för att se hur hon är. Vår Bobbo kallas oxå Prinsen för han är sån, tror han är lite förmer och tar sig friheter! Åå va gulligt med kissebäbis!
 
Sv: Ny katt till helgen så behöver tips på namn! :)

Mina katter heter Teddy och Wille. Teddy hör sitt namn klart och tydligt och vet att det är han, även utan S. :) Wille heter för det mesta Willsson. Wiiiiillssssssssssssssooon brukar det låta när man ropar på honom. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
880
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp