Ny kastrerad shettis!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ida_79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 634

Ida_79

Trådstartare
På onsdag ska mitt sto flytta till en familj som ska låna henne.. Dom har en shettis där som ska gå som sällskap,saken är den att han kastrerades i Tisdags.. hur lång tid tar det innan han kan gå med ston igen,menar så det inte blir föl.. för visst finns det en liten chans att dom kan betäcka ngn vecka efter dom kastreras? Jag har hört de men vet inte hur det ligger till riktigt.. Ngn som vet??:idea:

Sv: Ny kastrerad shettis!!

På onsdag ska mitt sto flytta till en familj som ska låna henne.. Dom har en shettis där som ska gå som sällskap,saken är den att han kastrerades i Tisdags.. hur lång tid tar det innan han kan gå med ston igen,menar så det inte blir föl.. för visst finns det en liten chans att dom kan betäcka ngn vecka efter dom kastreras? Jag har hört de men vet inte hur det ligger till riktigt.. Ngn som vet??:idea:

Jag vet bara att dom kan lagra spermier i upp till 3 mån efter kastration.

Sv: Ny kastrerad shettis!!

Ojdå!! Då vågar jag inte ha mitt sto med den hästen än på ett tag då!!!

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 773
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 665
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
2 999
Senast: mars
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?