Boerperd

Trådstartare
Har äntligen varit och hämtat min kaninunge, en Tysk Jättescheck hane:love:

Han är ganska tam, men inte helt...
Nu funderar jag på hur man får honom riktigt tam...

Hur har ni gjort?

Sv: Ny kanin!

Ingen som dela med sig?

Min förra kanin fick när hon var vuxen, och väldigt tam. Så det är ju en helt annan femma med en bebis..
Ska man "tvinga" sig på dom? Eller ska man sitta och vänta till dom kommer till en?
Just nu tar jag det lugnt och låter honom känna in sig i sitt nya hem.

ser att det är 5 år gammalt så de e nog ingen ide att skriva???

Nej, den är från igår...
Du tittar på datumet då jag reggade mig... Ovanför användarnamnet hittar du datum då jag skrev inlägget!

Igår slickade han mig för första gången!:love::love::love:

JAg kliade honom på rumpan och det måste ha varit skönt, för han slickade tillbaka länge!

Han kommer nog bli hur tam och gosig som helst!!!!!:bump::bump::bump:

Tror som du! :D Han kommer nog bli världens myskanin!! Det låter som det iallafall.

Saker att tänka på är väl att man ska vara försiktig med att låta för mycket, det kan ju skrämma dem. Gå med lätta fötter, prata med mjuk röst.

Sen har jag bara hållt på och gosat med mina tills de blir tama helt enkelt. Tittar jag på TV -tar jag med dem upp i soffan, går jag ut och solar -tar jag med dem ut, osv. Man får ha lite tålamod, alla kaniner är inte helt lätta men det låter inte som om du kommer få något problem med din :love:.

En sak till, BILDER!!! Jag vill se honom! Jag är helt tokig i rasen! :D

Vad roligt att du gillar dom, jag är lite av en nybörjare på kaniner, har inte haft några sen jag var liten. Men jag har täckt prova på det här med utställning.... så jag har valt en som är fint tecknad och med stora fina öron och bra stam, att han dessutom inte var allt för spattig gjorde inte saken sämre!

JAg har ingen kabel från telefonen till datorn så jag kan inte lägga ut bilder.... men jag ska jobba på det!

Vad tycker du? Ska man lyfta på locket till boet om man vill ta ut honom eller ksa han få vara ifred om han är där?
Jag är kluven, nu gör jag så att om han är i boet när jag kommer till buren låter jag honom vara, men om han hoppar in och gömmer sig så lyfter jag på locket och tar ut honom...

Var bara försiktig om du tar tag i honom uppifrån, glöm inte prata lugnt med honom så han vet att det är du, för annars kan han tro att han är attackerad. Ett litet tips bara. :)

Jag är kluven, nu gör jag så att om han är i boet när jag kommer till buren låter jag honom vara, men om han hoppar in och gömmer sig så lyfter jag på locket och tar ut honom...

Jag hade gjort som du gör. (Brukar alltid klappa lite på kaninen innan jag tar upp den också.) Gjort så med alla mina 11 kaniner och alla har blivit supertama så det är nog ingen fara att göra så :).

Senast ändrad:

Jag har en bur som man öppnar mitt på långsidan och kryper in i. Om han har hoppat in i huset så låter jag honom lukta på mig innan jag klappar och lyfter upp honom.

Jag tycker att det är lite jobbigt att "tvinga" mig på honom, men om jag ska vänta ut honom så får man ju vänta tills f-n löser av mig;-)

Tjoho!

Idag fick han tokryck och for runt som en tok i boxen när jag satt därinne med honom!!! Han bockade och for runt!
Det borde väl tyda på att han mår bra och trivs?

Ja det gör det. Kaninungar brukar fara runt sådär, jag kallar de popcorn!

Mina hade popcornryck i buren i morse när de fick mat. Landade på varandra, på sin mamma och allt möjligt. De har inte så stor koll under sina ryck :p Mina är dock yngre.

Vad mysigt med kanin!

Vi köpte våran första kanin på Valborg, och han är så underbar!

Han hade ett bra temperament från början, älskar att sitta mot bröstet och gosa. Var mycket hanterad när vi fick hem honom.

Jag pratar med honom när jag närmar mig buren. Då kommer han fram till luckan och vill komma upp i famnen.

Vill gärna se bilder på din kanin! Vad heter den?

Haha! Popcorn var en bra beskrivning:love::love:

Vi har haft en omröstning bland familj och vänner, och länge ledde Helmut, men nu blir det nog Herr Mann, uttalas Herman. Vår ena katt heter Herr Katt....

Å vilken kul tråd :D
Blev sj m 2 Tysk Jättescheck i familjen idag som tösen fick i 10 årspresent :D
Hanen är utställd av förra ägaren men inte honan.
Super trevliga sociala å smackar gärna på kläderna.
Namn är inte riktigt klart än så hanen kallas Skutt för tillfället å honan Hoppelina.
Tösen m Skutt
img_3504_168092065.jpg

Här e både Skutt (innerst) Hoppelina ytterst
img_3524_168095957.jpg

Hon blev överlycklig när hon kom hem efter skolan hon har önskat sig en kanin nu några år men vi tyckt hon va för ung å hon önskade sig igentligen Belgisk jätte men dom hade så tråkiga färger å dessa e ju så mycke sötare :laugh:

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar