Ny i Islands världen!! Vill ha Alla tips och råd!!

E

evej00100

Hej! allihopa :)

Jag ska sadla om (bokstavligt) Från hoppryttare till Islandryttare.
Nu vill jag ha alla era råd och tips!

Jag har redan en mycket bra tränare.
Står i ett stall med flera islänningar i så lite har jag men vill ha alla råd och tips som finns för att jag ska kunna plocka ut mina favoriter!

Jag vill helst slippa disskutioner om vem som gör vad bäst och vilket som är bäst isf får ni skicka pm er emellan ;)

Gärna tips på bra foder, tillbehörsförsäljare, hur de går till för att tävla och liknande.
Skriva gärna ungefärliga priser och var de är köpt om ni tipsar på bra att ha saker!:)

Sv: Ny i Islands världen!! Vill ha Alla tips och råd!!

Fodret är ju detsamma som hos vilken ras som helst, en häst är en häst...

Gå in på SIF:s hemsida, där står det bla. om tävlingar.

Det finns speciella butiker och hemsidor där de säljer islandshästprodukter, men mkt. kan man ju köpa från andra butiker med blandat sortiment. Och bara för att det är en islandshäst så behöver man ju faktiskt inte köpa saker som "bara" är till för dem.

Börja med att läsa alla trådarna här på Buke :idea:. Sen googlar du på det du inte hittar just här, sen ställer du mera specifika frågor så svarar vi så gärna.

Då tror jag absolut boken "Islandshästar" av Ericson, Frey och Lennartsson skall passa bra. Omfattande av alla ämnen kring islandshästar.

har läst igenom många av trådarna men tycker de blir mycket tjas på trådarna ;)

tänkte faktisk köpa den boken!

Men om man läser länge så märker man vilka man ska lyssna på :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka