Ny hund, namnhjälp!

Mela99

Trådstartare
Ja, jag har nyss införskaffat min tredje sheltie (hämtar den dock imorgon).

Min första, 7 år, heter Yatzy ;

{01CCFB0A-C461-43BE-A065-9C6D6B553A79}.jpg


Min andra, 6 månader, heter Rocco (här dock ca 3 månader och med öronen fortfarande rakt upp :p ) ;

{53D0BCAF-0306-44E2-988D-5979160AB875}.jpg


Här är de nya vovvarna - jag och morsan skaffade en varsin! Jag har aldrig gillat färgen på dessa förut, men just de här var JÄTTEFINA, jättefint tecknade och hur fina som helst! (syns inte så bra på bilden men enda jag har än så länge) Blev kär direkt!

{FBB5A6CB-6744-4E63-9232-381D687B99E9}.jpg


Båda är hanar och jag har tänkt döpa min till "Ashes", pga att det passar färgen, plus att jag tycker det är fint såklart. Men tycker ni det mer låter som ett tiknamn? Började fundera på det.. Fast det skulle kunna passa på både och, va?

Annars är ni jättevälkomna att komma med alla möjliga förslag i vilket fall som helst! :D
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Lägger till ; eventuellt har jag tänkt mig "Cisco" annars.
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Ja, jag har nyss införskaffat min tredje sheltie (hämtar den dock imorgon).

Min första, 7 år, heter Yatzy ;

{01CCFB0A-C461-43BE-A065-9C6D6B553A79}.jpg


Min andra, 6 månader, heter Rocco (här dock ca 3 månader och med öronen fortfarande rakt upp :p ) ;

{53D0BCAF-0306-44E2-988D-5979160AB875}.jpg


Här är de nya vovvarna - jag och morsan skaffade en varsin! Jag har aldrig gillat färgen på dessa förut, men just de här var JÄTTEFINA, jättefint tecknade och hur fina som helst! (syns inte så bra på bilden men enda jag har än så länge) Blev kär direkt!

{FBB5A6CB-6744-4E63-9232-381D687B99E9}.jpg


Båda är hanar och jag har tänkt döpa min till "Ashes", pga att det passar färgen, plus att jag tycker det är fint såklart. Men tycker ni det mer låter som ett tiknamn? Började fundera på det.. Fast det skulle kunna passa på både och, va?

Annars är ni jättevälkomna att komma med alla möjliga förslag i vilket fall som helst! :D


Vilka underbart vackara hundar, speciellt valpen som kommer i morgon, jag bara älskar Blue Merle.
Har ju själv en tik på snart 8 år.
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/PIC_0012.jpg

Vart kommer dina ifrån?
Om du inte vill skriva ut det här så pm:a mig.

Cisco tycker jag är finast i namnväg ;)
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Jättefin :)

"Gamlingen" kommer från Grums, Westlover (Birgitta Westlund).
Rocco kommer från Laholm i Halland, Smedjenäs hette hans kennel, kommer dock inte ihåg vad själva uppfödaren heter.
Åsså de vi hämtar imorgon är också från Grums, men det var hennes första kull (Carina -nånting) och hon funderade fortfarande på ett kennelnamn!

Din då? =)
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Wilma kommer från Windy Peak´s kennel utanför Ulricehamn.
Jag fick henne i somras då var hon drygt 7 år ,hon har varit avelstik men trivdes inte med dom andra hundarna så då fick jag henne :bump: :bump:
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Okej =) Jag funderar på Lexus annars, vad tycker du om det?
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Det var snyggt namn, ta det istället :D , vilken utav dom är din???
Och så vill jag se nya bilder på honom när du fått hem honom ;)
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Ja, det får bli det =) Ärligt talat så vet jag inte vem som är min på den bilden :crazy: Dom är så lika :p Men min var mindre och ser bättre skillnad på tecknen på själva kroppen.

Jaa, jag måste ta bilder! Men digitalkameran blev snodd när syrran hade fest och min mobilkamera är sååååååååå kass!! Men får se om det går med pojkens mobilkamera, den brukar va okej =)
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

hejhej vilka fina hundar själv har jag en bernersenne 10 veckor idag heter tjalle.kanske elvis e ett bra namn lycka till du kommer på ett namn när du hämntar honom då pluppar de upp ett namn.
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Åh den första ser nästan ut som min älsta sheltie! :love:
Å va söta dom är när dom är valpar!! Min minsting växer så det knakar, man hinner knappt med! :D
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Åh så söta :)
Här har jag lite förslag...

Neo
Connor
Agathon Sax :D
Tiger
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Ja, jag har nyss införskaffat min tredje sheltie (hämtar den dock imorgon).

Min första, 7 år, heter Yatzy ;

{01CCFB0A-C461-43BE-A065-9C6D6B553A79}.jpg


Min andra, 6 månader, heter Rocco (här dock ca 3 månader och med öronen fortfarande rakt upp :p ) ;

{53D0BCAF-0306-44E2-988D-5979160AB875}.jpg


Här är de nya vovvarna - jag och morsan skaffade en varsin! Jag har aldrig gillat färgen på dessa förut, men just de här var JÄTTEFINA, jättefint tecknade och hur fina som helst! (syns inte så bra på bilden men enda jag har än så länge) Blev kär direkt!

{FBB5A6CB-6744-4E63-9232-381D687B99E9}.jpg


Båda är hanar och jag har tänkt döpa min till "Ashes", pga att det passar färgen, plus att jag tycker det är fint såklart. Men tycker ni det mer låter som ett tiknamn? Började fundera på det.. Fast det skulle kunna passa på både och, va?

Annars är ni jättevälkomna att komma med alla möjliga förslag i vilket fall som helst! :D
hejhej kanske elvis e fint namn men tycker du har bra förslag själv min hund heter tjalle,men när du hämntar din hund så kommer de säkert pöuppa upp ett namn på en gång lycka till:bump:
 
Sv: Ny hund, namnhjälp!

Till alla :

Det fick bli Lexus! Och morsans heter Lotus. Lexus och Lotus :D Fast kallar honom Lex, eller "Lillen" :p

Min äldsta hund kallar jag fortfarande bebis ibland och han lyssnar på det haha, och 6-månaders valpen lyssnar mkt bättre på "puppy" än Rocco! :P
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
Övr. Hund Ja, vad kan er hund/hundar för trick? Den här lille gossen, Rocco, nu fem månader, kan hittills stanna när jag ber honom...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Figaaro
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 771
Senast: Elina8
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 371
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp