Ny godkänd VDL hingst

KickiH

Trådstartare
Kopierat från VDLs hemsida, han är e.Animo-Nimmerdor-Ladykiller xx.

"Pessoa VDL approved by the Swedish studbook 5-11-2007

The stallion Pessoa VDL is now approved by the Swedish Studbook. Pessoa VDL is a son out of Animo out of the 'Keur, Preferent' mare Zancara, who is also the mother of the approved stallions Great Pleasure and Montreal. Pessoa jumped at the highest International level with V. Teixera and placed in many Grand Prix. He won the Grand Prix of Sao Paulo and was 5th in the Grand Prix of Lissabon. With the brazilian team, Pessoa VDL won the Nations Cup of Argentinie and Lissabon"

Sv: Ny godkänd VDL hingst

Hans farmors farfar Herrscher är ju född på Flyinge, så där är lite svenska anor i honom.;)

Ah!! Intressant!! Nån som har bild på den? Amour är ej fel!! Har det min åring. Den har stått i Sverige ett tag om jag minns rätt...?

Jag har sett bilder på honom som ser riktigt bra ut, men jag har aldrig sett honom live, vilket jag skulle vilja göra.

08vitor01.jpg

Kollade in VDLs sida för att kolla om det fanns fler bilder, men det hittade jag inte.
Dock hittade jag en bild på Douglas när han hoppar över en bil. Den hingsten har jag två avkommor av på Irland. Den äldsta är född 2005!
douglas%20show%202007.jpg

Oh, va fin han är!!! kanske ngt för min donna som ju skall vara en golden cross med Nimmerdor...(Voltaire-Nimmerdor)...får försöka hitta upppställd bild o utlåtanden...någon som vet vad han gjort?

Menar du VDL Douglas?

Han vann 4-års championatet på Irland, dit han varit leasad. Sen var han placerad i 5-års championatet. Och sen var han placerad som 6-åring i championatet.
Han vann sin första GP som 7-åring och då med Richard Wright, som inte är någon bra ryttare alls!!
Efter att jag sett honom vinna den GP:n visste jag att det inte kan bli fel när man betäcker med honom. Han är den ärligaste hästen jag sett i hela mitt liv! Dessutom har han så mycket scope att det räcker till och blir över. Hans temperament är även det helt felfritt och de leder runt honom på tävlingarna i grimma och grimskaft, han står uppbunden brevid lastbilen och görs iordning etc.
Det finns mer att läsa om honom här:
http://www.irelandhorse.com/Off main pages/Ard VDL Douglas.htm

Nej, jag menade Pessoa men Douglas kanske är bra också...har han gett mkt bra avkommor? Verkar stor..?

Men pessoa kanske ej fått så många avkommor ännu?

Jag får väl ta ngt som man vet fungerar...Indoctro har en mkt hög procent högt tävlade avkommor tex....funderar vidare

Nej, jag menade Pessoa men Douglas kanske är bra också...har han gett mkt bra avkommor? Verkar stor..?
Douglas har fått en hel massa avkommor på Irland. Vet inte hur gamla de äldsta är, men jag antar att de är 4-åringar nu. Inte helt säker dock!
Grannen till mej betäckte först med honom och jag var lite tveksam till det hela då det blivit stor hype på Irland att betäcka med kontinentala hingstar. Men när jag såg avkomman insåg jag hur rätt de hade gjort.

Han är riktigt fin själv. Och stor, 176 cm. Exteriört är han så korrekt det går att bli tycker jag. Felfri hingst faktiskt. Men jag hade inte lagt honom på lata ston, för han är själv väldigt enkel att ha med att göra.

Liknande trådar

Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
945
Avel Det gäller Contender som blev 30 år och Trakehnerhingsten Caprimond 29 år. Kopierat från Trakehner Verband " Caprimond is dead...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: KickiH
·
Avel Klippt från horse2rider För vems skull pressas hingstarna? Är det stoägarna som kräver det eller är det hingstägarna som tror att...
Svar
16
· Visningar
2 217
Senast: Cyllene
·
O
Ridning Sorry for writing in English but my swedish skills aren't very good (i'm from finland). Here's a video that me and my friends made...
Svar
9
· Visningar
2 065
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama