Ny fråga, Kan man få mjölkproduktion utan att vara gravid?

Zony

Trådstartare
Märkte idag att jag läker lite gulvit vattnig vätska ur brösten. Knappt märkbart men endå så pass att jag är säker på att jag läker ytterstlite ur brösten och har aldrig varit med om det.
Har märkt det för ca 3 dagar sedan fast trodde första gångerna att jag hade spillt nån droppe på tröjan fast jag inte kände att tröjan var fuktig så jag skyllde på inbillning. Idag så såg jag en droppe så nu vet jag säkert att något läker.

Sv: Ny fråga, Kan man få mjölkproduktion utan att vara gravid?

Ja det kan man. T.ex så har en del mediciner det som biverkning.

Jajemän, man kan producera mjölk utan att vara gravid eller ammande. Av olika anledningar.

Jag slutade t.ex. aldrig att producera mjölk efter jag hade ammat färdigt så still going strong efter 2 år.

Äter inga mediciner med dom biverkningarna:)
Men kollade upp det nu och såg att man kan ha kvar mjölk i upp till 10 år efter avslutad amning. Har inte märkt det tidigare men det kanske beror på att mensen är på väg tillbaka och brösten är väldigt ömma.

jag har fortfarande mat kvar. och det är nu ett år sedan jag slutade amma dottern

Ja, gammal tråd!

Men idag efter ha fått upp ett spagettistrå i näsan (så ni förstår vilken bra dag jag har haft;)) Så kände och klämde jag på brösten och det kom pyttelite vätska från ena (inget konstigt med det) men andra, där kom det ungefär en halv tesked mjölkO_o
Brukar roa mig ca varannan månad med att kolla om det finns något kvar sedan amningen (8 månader sedan jag slutade) och har aldrig varit så här. (hade inte tillräckligt med mjölk att föda mitt barn)
Dessutom har de varit spända och oroliga nu ett tag.
När jag tänker efter har det funnits en mystisk fläck i min bh, trodde det var svett men är från samma bröst med mjölken.

Vad borde jag göra mer än ta ett gravtest? Om jag läser på internet verkar det vara cancer:p

Du äter inte någon form av p-piller? Dessa kan ge "mjölk". Det är egentligen först då det handlar om svart eller illaluktande vätska som man börjar prata om cancer.

Var förhöjda ämnen av något som kunde ge en annan sorts cancer jag tänkte mest på, men då borde det ha kommit ur andra bröstet med.
Jag har just börjat på nya, men läckan i bhn hittade jag innan jag började med dessa
Självklart glömde jag ta gravtest nu:banghead: Är trött:p

Jag har "häxmjölk" sedan typ 1999 trots normala prolaktinnivåer. Emellanåt rätt mycket. Och än lever jag!

Grattis:D
Mina hormoner har legt berg och dalbana med mig sista tiden, men antar att det är ändå bra att kolla om VC tycker det. Ska bara komma ihåg gravtestet först (är nog mer i riskgruppen för demens än cancer:p)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 242
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 237
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 586
Senast: paradiset
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar