Ny försäkringsfråga

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tebazz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 790
T

Tebazz

Det är så att jag äntligen ska köra min häst till en klinik och göra en ordentlig hältutredning på honom.
Det jag undrar är hur man gör med försäkringen.

Måste jag ta ut en veterinär först som skickar en remiss till kliniken, för att försäkringen ska gälla?
Hur anmäler jag detta till försäkringsbolaget? Innan/efter?

ringde till dem, men de hade röststyrd "telefonsvarare" och efter hundra ord hamnade jag fel och fick lägga på. Orkade inte sitta där igen och prata till ingen.
Någon som vet hur man gör med detta? Och vart ärendet ligger hos försäkringsbolaget, så jag kanske hamnar rätt denna gången?
hemskt tacksam för svar!

Sv: Ny försäkringsfråga

Det ska inte behövas nån remiss.
Jag har varit på hältutredningar två gånger. En gång på djursjukhus där de hade direktreglering mot försäkringsbolaget, var det några tveksamheter om att försäkringen skulle täcka så ringde veterinären upp försäkringsbolaget och diskuterade.

Andra hältutredningen var på klinik utan direktreglering så då skickade jag in en skadeanmälan till försäkringsbolaget som även ville ha fakturan och hästens journalutdrag.

Tack så mycket för svaren!
Så med andra ord så behöver jag inte göra så mycket, utan kör honom dit och pratar med de där?

Precis.
När man beställer tid så brukar de även vilja veta vilka symtom hästen har.

Jag ringde dit.. sa bara att han vart halt till och från hela sommaren, och att jag ville få reda på varför en gång för alla.
Men han frågade ingenting :crazy: Bara gav mig en tid och sådär

Haha, ja kanske var det som avgjorde det då :rofl:

tack så jättemycket! Ska bli jätteskönt att äntligen veta vad det är på riktigt!

här frågar de bara vad hästen heter o så, är hästen halt så är den halt, inte så mkt mer att fråga.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka