Ny form av hästskojeri

Sv: Ny form av hästskojeri

Finns det så blåögra människor.. *suck* ja, då kanske de behöven e¨n läxa på tusen spänn för att lära sig..;)

Ja det är ju iaf en relativt billig läxa med tanke på vilka summor det annars kan handla om..

fast tycker inte artickeln lät visa på att många gått på det... mest att de hade polisanmält, och det kan man väl göra även innan man blivit av med några pengar?

Metoden är ju inte nått exlusivt för hästannonser, utan kan med lätthet appliceras på båt,-bil och andra lite dyrare varor.

En modernisering av det så kallad Nigeria-brevet

Men vem skulle tro på det där? Det lät ju som det 'dummaste' hittills. Man skulle väl aldrig GE bort pengar för att sälja en häst? :confused:
Eller missuppfattar jag?

Jag fick dock ett brev från någon som ville köpa min häst för x antal tusen $ och var jätteintresserad. Synd bara att jag hade en annons inne att jag ville KÖPA en rockard...Det var liksom inte ett enda rätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 545
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 024
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar