ny fas i dârens liv

F

fnorr

Vi har fâtt en ny häst i stallet, än sâ länge gâr den i hagen bredvid de andra 2. När jag nu ska rida min flippade fux sâ tar jag ut honom och de andra gâr kvar bredvid varandra(men i varsin hage). Den nya är cool, "gamla" brun springer i sin hage och har gâtt ner kanske 30 kg pâ 2 dar och fuxen har fâtt en ny släng av galenskap!!:eek:

Han härjar vilt i stallet och blir uppmuntrad av de andra som stâr ute och skriker....och han är livsfarlig att rida! Nu har vi varit 2, en pâ och en som hâller i, det är rena farsen fast inte ett dugg kul! Det senaste är att kasta sig ner i diken, vi har dessutom...kastningar, stegringar, slâ hej vilt, kuta baklänges, vända pâ en femöring, kuta hemât osv...igâr kom killen som "fixar" ryggar osv, för även om det inte gjorde ont i hästen frân början sâ gjorde det säkert efter 2 dar av detta härjande.

Puh vad gör man? Kan absolut inte ta in 3 för att rida en...hjälp!
 
Sv: ny fas i dârens liv

Men tänker du efter så skulle brun och fux inte ens gå i hagen när de kom hit, jag tror att de helt enkelt behöver acklimatisera sig mera. DU har ju vetat och vant dig vid tanken om att skimmeln skulle komma i snart två månader, men det har ju inte hästarna gjort. Det har ju inte gått sååå många dagar än.

Hagvistelse och ökad högiva har ju fått positiv utgång, även om det kanske dröjt längre tid än otålig matte velat tro ... :angel: :crazy:

När du kan/ vågar släppa ihop dem tror jag åtminstone de i hagen kommer att lugna ner sig. Din fux vågar jag inte gissa på ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp