A
Anrarhiboul
Har funderat på att köpa en hund länge och har nu, helt oförberett, fått en, 5-månadersvalp precis av den raser jag varit ute efter... Som sagt så kom det oförberett, jag har ju jobb, ett hem och allt det där och jag vet att jag kan ta hand om hunden i 15 år, så det oroar jag mig inte för (och eftersom uppfödaren väljer att placera om den direkt kände jag att jag inte ville tacka nej) men med detta kommer också lite frågor...
Försäkring för en hund t.ex, vad kostar den generellt för en liten hund?
Vaccinationer, antar att han fått sina valpvaccinationer, men sedan då, ska han vaccineras igen?
Träning, hur länge kan man gå valpkurser (jag ska INTE ha en skällig och otrevlig terrier)? Annars, juniorkurser?
Känns som jag är helt nybörjare trots att jag är uppvuxen med hundar, men det har alltid varit mina föräldrar som tagit hand om den delen... Skulle bli tacksam för lite svar...
Försäkring för en hund t.ex, vad kostar den generellt för en liten hund?
Vaccinationer, antar att han fått sina valpvaccinationer, men sedan då, ska han vaccineras igen?
Träning, hur länge kan man gå valpkurser (jag ska INTE ha en skällig och otrevlig terrier)? Annars, juniorkurser?
Känns som jag är helt nybörjare trots att jag är uppvuxen med hundar, men det har alltid varit mina föräldrar som tagit hand om den delen... Skulle bli tacksam för lite svar...