Ny design...

Sv: Ny design...

Det var en snygg och genomtänkt design.

Sedan fanns det en och annan småsak som jag störde mig på:
  • Centrerad text. Du har centrerat texten under "Om mig", ibland under "Färggenetik". Det gör det mer svårläst, använd hellre vänsterjusterad text.
  • Radbrytningar. I texten "Ragdoll" har du radbrytit efter så gott som varje mening. Det gör att det inte blir något flyt i texten.
  • Annan webläsare än IE. Har du tittat på sidan i någon annan webläsare än IE? I min webläsare sitter de streckade kanterna runt bilderna i gallerierna snett. Scroll-baren till vänster är inte lila i min weblsare osv
 
Sv: Ny design...

Tack! Den centrerade texten håll erjag med om, det var inte meningen, speciellt inte på färggenetik.

Däremot så håller jag inte med om att det blir svårläst med radbrytningar. Själv tycker jag att det gör texten luftigare.

Jag har inte kollat hur det ser ut i andra webläsare. Även om jag skulle det så skulle inte veta vad jag skulle göra åt de problem som du nämner... Kanten runt bilderna är ju ditfogade med css, så hur man skulle åtgärda det har jag ingen aning om.
 
Sv: Ny design...

Gillar man katter, rosa o vinrött så är den väl helt okey!
Misstänker att du redan har centrerat om texten, för jag tyckte det såg bra ut.

Du har inte funderat på att ge din sambo en bättre hemsida då? :angel: :D
 
Sv: Ny design...

Ett förtydligande: Jag tycker det är bra med styckindelning dvs två <br> efter varandra. Det är nödvändigt. En <br> däremot är inte nödvändigt eller något som en svenskalärare skulle uppskatta. :)

/Soapbubble
 
Sv: Ny design...

Jag får i 1024x768 två rullningslister. En längst ut till höger och sedan en i mittenframen.

Räcker det inte med den till höger? Dvs, att istället låta textområdet bara vara en löpande, sammanhängande del med den övre menyn, eller åtminstone en längre, oscrollbar frame? Som det är nu måste jag scrolla ner med högra rullningslisten för att se hela textområdet (och samtidigt dölja en del av loggan). Sedan måste jag scrolla med den andra för att kunna läsa all text nedåt.
 

Liknande trådar

Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 816
Senast: Enya
·
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp