Ny dator...

loveponies

Trådstartare
Ví har just fått en ny dator. Men jag vill ju ha kvar alla program som jag har i den här datorn. Går det att bränna in hela program (tex paint shop pro, dreamweaver) på CD?

Kan man överföra på något annat sätt, tex koppla ihop datorerna på nått sätt?

Man kan säga att det inte går!
Program + hårdvara skrivs in i registret och där är det fråga om tusentals nycklar.
Det är alltså inte bara ett visst antal filer som måste ligga på rätt ställe.
Om man nu prompt vill det, så har man störts chans att helt enkelt flytta den gammla hårddisken till den nya datorn och låta plug and play hitta den nya hårdvaran i den nya datorn.
Det är dock inte säkert att det heller kommer att funka helt smärtfritt!

Råd: Skaffa installationscd till programmen (du måste ju ha installerat dom en gång innan!) och installera dom på vanligt vis.

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 495
Senast: Rie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Jag måste nog inse att min dator inte längre funkar till det jag vill ha den till. Den har blivit så fruktansvärt seg och program hänger...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama