Ny dammsugare

Sandra78

Trådstartare
Det börjar bli dags att pensionera den gamla trotjänaren, gjorde ett försök i julas och köpte nån påslös sak för 600 kr, och den sög (inte)!
Har hund och katter inne, med vad det innebär av hår, kattsand, indraget grus osv. Den billiga dammsugaren orkade inte få upp kattsanden från golvet :devil: Är dessutom en fördel om dammsugaren är hyfsat lätt så man slipper ställa ner den i trappen.

Så, visa bukefalister, vad ska jag satsa på för en "snabeldrake"?

Sv: Ny dammsugare

Jag har en miele s42??. Den är liten och smidig och bra sug i. Nackdelen med en liten dammsugare är att påsen blir full väldigt fort.:( Sugkraften minskar ganska mycket när påsen börjar bli välfylld.

Jag har en stor hund, två katter med två kattlådor, tre barn och jag fick en sådan här i födelsedagspresent.

U6630.jpg

Volta Dammsugare påslös 1800 W Ice White 9 meter sladd teleskoprör, När Testfakta testade påslösa dammsugare blev Volta CycloneXL inte bara Bäst i test utan även Mest prisvärd!

Volta Cyclone XL U6630. Byt inte påse – byt
dammsugare. Voltas påslösa dammsugare är här.
Med den äkta cyklonteknologin centrifugerar Cyclone
XL bort mer damm och smutspartiklar ur luften som
sugs in. Tack vare den äkta cyklonteknologin
separeras dammet bort så effektivt att du inte
behöver rengöra filtrena lika ofta som i andra billigare
påslösa dammsugare.
Volta Cyclone XL U6630 har sköljbart HEPA12 filter
som renar utblåsluften. Dammbehållaren rymmer 4
liter. Teleskoprör med Vario 6000 munstycke för
bättre damupptagning. Räckvidd på 12 m. Elektronisk
reglering av sugeffekten. 1800 W högeffektsmotor.
Mjuka hjul.
Stort handtag för lättare hantering. Tillbehören
ergonomiskt placerade på röret. Vridbar slanganslutning 360°.

Färg: Ice White
Sugeffekt, Watt : 280
Max effekt, Watt : 1800
Maskintyp: Påslös
Utblåsfilter: Sköljbart HEPA H12
Räckvidd, m: 12
Hjul: mjuka
Tillbehör: Fogmunstycke, Möbelmunstycke med plyschplattor
Bredd, mm: 325
Höjd, mm: 235
Djup/längd, mm: 470
Vikt endast maskin, kg: 5.7
Ljudnivå dB(A): 82

Är så supernöjd :banana::banana: och det bästa av allt är att jag slipper dessa jäkla påsar.

Förlåt att jag trådkapar lite TS!

Min dammsugare är helt utom räddning, det låter som om att man har ett jetplan redo för start när man dammsuger.

Finns Rolfy fortfarande att köpa? Tyckte nämligen om Zandrix dammsugare :D

Trodde aldrig att jag skulle säga det här om en dammsugare, men fy sjutton var snygg den var! Skriver genast upp den på min att köpa lista inför vår flytt. :)

Åh, jag som är volta-fantast :banana: Min nuvarande dammsugare är en Volta diamant med säkert 15 år på nacken, tyvärr börjar den bli trött, den låter lite konstigt och det är svårt att hitta påsar till den numera.
Tror jag måste ha en såndär :love:

Jag har ganska nyligen köpt en ny dammsugare, och är också skitbesviken. Jag betalade 1100 spänn för en påslös Elektrolux och det är så snuskigt och äckligt och man måste göra rent alla filter och grejjer efter varje sug för annars tappar den sugförmågan helt. Jag använder en gammal hästborste att göra rent filtret med. Nä fy fan, jag ska köpa en ny men det blir MED påsar. Jag vill inte ta i eller se skiten!

Kirby e bra dammsugare...säljs inte i affären utan dom kommer hem och gör hembesök hos en och demonstrerar den. Kanske går att söka på Kirby på google eller nå och se om man kan få info om den...

Enl "Råd & rön" är den inte bättre än vilken annan dammsugare som helst för runt 4000kr.

Vi köpte en Elektrolux Oxy3 system och är hur nöjda som helst!

Ursäkta? En dammsugare för 35 000 är väl ändå att ta i?!

Speciellt som den tydligen är så dyr för att företaget ger "livslång garanti", vilket är löjligt när de hemförsäljningsföretag som säljer går i konken varannat år?

Gissar att den är i stil med Kirbyn. Enl Råd och Rön kan man köpa en dammsugare för runt 4000 och får en som t o m är bättre än Kirbyn (förutom att den kanske inte kan tvätta möbler osv)

Skulle aldrig i livet köpa en sån dyr dammsugare.

Kirby, köpte mamma för flera år sedan. Det messta går att damsuga med den, dock inte hår och grus.
Håren fasnar i den och grus slår sönder motor. Passade mests till sängar. Även om det finns lång slang till den är den tung som bara den. Inget att balansera med i trappan.

Nu har hon en Volta, fungerar utmärkt, bra sugefekt, litte tung i trappan.

Jag har en philips FC 8212. Litten, smidig och bra sugeffekt. Inga problem att bära runt på.

Det är påsar i alla.

Jag har fått den demonstrerad och nej tack..... :rofl: då köper jag hellre 15 olika dammsugare på si och så många år :)

Det är mycket riktigt efterföljaren till Kirbyn. Det verkar vara rutin att produkterna likväl som säljföretagen byter namn ofta när det gäller den produkten.

Kan inte suga grus?!? Snacka om misslyckat köp för djurägare...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka