Ny Bukehund!

Hazel

Trådstartare
Igår kom min nya omplacering! Visserligen är jag änsålänge bara jourhem men vi satsar på att det blir permanent sålänge han funkar med min nuvarande hund. Han heter Moff, är fyra år gammal och en blandning mellan tax/york (?) och något ;) gissningar mottages gärna! Han är uppvuxen med allehanda djur på gård och jag trodde övergången till lägenhet skulle bli jobbig men det har varit helt smärtfritt. Dock är han inte van vid att bli lämnad så det blir mycket träning där.

Ute är allt roligt! cyklar är roligt, folk är rooooliga, trappor är roligt! han är inte rädd för något, vilket känns skönt. Funderar på om det kanske kan bli lite agilityhund av honom :) han är lättlärd men ouppfostrad.

Idag har vi suttit utanför Ica en stund och tittat på folk, han är ju uppenbarligen inte van vid så mycket "liv" omkring sig. Det gick dock jättebra :laugh:

Dåliga bilder. Men här är han, Moff!

Sv: Ny Bukehund!

Grattis till nya hunden, himla söt och kul att läsa att det gått bra:laugh:.

Haha, "Moff" :D. Kan inte släppa att han verkligen heter så!

Det ska bli roligt att träffa honom :)

Nog är det allt tax i den iaf, det går inte att missta på huvudet :D

Jag tror inte på australisk terrier.

Tack alla! jo tax känns helt klart och det var också det enda som vi va säkra på. Jag funderade på Australisk själv men det känns inte riktigt säkert. Kanske är det bara färgen som förvirrar?

Nu har Moff bott in sig lite och träffat Gizmo. Det har gått över förväntan verkligen, Moff har stor respekt för Gizmo och låter honom vara när han ligger och sover. Samtidigt har dom faktiskt lekt två gånger jättefint (Gizmo leker sällan med hundar annars) och inget gruff mellan dom (peppar peppar)

Kanske en taxkorsning strävhår/långhår och sedan korsat med york... Går bara på pälsen då. Dessutom helt ovetenskapligt baserat på att en gammal granne hade en sådan taxkorsning och pälsen på din hund är väldigt lik om man bortser från färgen som är yorkig :D

Moff vad ett coolt namn och han var söt - lycka till med honom! :D

Verkligen jattefin!! O du... -alla- funkar med din Gizmo! :love: Han ar ju alldeles bedarande... sa nu har du Tva alldeles bedarande smattingar :)

och förhoppningsvis tycker du att även Moff är bedårande om du nu orkar besöka oss här i lumpna sverige ;) just nu är han inte riktigt lika bedårande som jag hade önskat honom :D men att det är en fantastiskt liten pojke som ligger här under datorstolen är det inga som helst tvivel på :love:

:rofl: det kommer jag garanterat tycka!! :) jag gillade ju tom dina ormar! Tror inte du kan skaffa nage djur jag inte tycker om... :love:

o klart jag komemr o halsar pa!! :)

Gud vad söt! :love:

Försöker gissa lite raser här..
När jag såg öronen på första bilden slog Puff mig men när jag såg andra bilden på huvudet börjar jag fundera på havanaise (stavas?), men kanske inte ändå :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka