tycker du ska kolla på Subaru outback! jag har kört samtliga subarus modeller (föredrar dock de sportiga) men detta är en mkt trevlig familjebil som känns som om den blivit framtagen för hästfolk, 4-hjulsdrift givetvis. Men den har även lågväxel! Hade jag haft häst å familj så hade jag inte behövt att välja så länge..Sambon har en impreza som lekbil och jag tror att det får räcka med en subarau. Jag är inte speciellt förtjust
Volvon då.. tycker jag en bil som bara har byggts för att försäkra folk om att det är den säkraste bilen och krocka i... eftersom jag inte vill krocka kollar jag på allt annat! jag gillar inte deras automatlådor..vill absolut ha manuell oavsett vilket märke det blir de är för slöa på att växla, å inte ens deras "sportbilar" är sportiga.. Känslan i ratt å pedaler.. den existerar knappt.. Man tröttnar otroligt snabbt på att köra dessa bilar.ingentin för sambon då... Sen har vi bensinförbrukningen... Hur man en kör sin volvo, så blir den aldrig en normalförbrukare med bensin.är det jag är rädd för, sambon är ju inte direkt försiktig på gasen heller... Jag kan köra min sportbil med V6 motor, två turbos, 265 hästar och 400 nw på 0,76 liter per mil! det kan du inte köra volvos snålaste bil på! Tycker dessutom att prislappen är för stor. Sen har vi komfort.. den är rätt bra.. men väghållningen har fått lida som fan.. går knappt att köra lagligt i kurvor innan den kränger..
Passat då.. vi har en 2,0 FSI. Har ej kört automat. men det är ju en bil som är väldigt lik Audin men har ett bättre pris..Precis det vi oxå tänkt på, efterom även audi är ett alternativ. Vi har docj fptt tipset om att inte ta en turbo eftersom det är mycket krångel med den Det jag har negativt å säga om den är även där känslan, Allt är lite väl för lätt. Sen vi har en 06, gått 6900 mil snart.. å sånt man använt mycket har slitits väldigt mycket, tex handbromsknappen, där ser man itne längre var tecknet på den ska föreställa.. Likadant med bagageknappen på karossen. där man trycker med fingret har VW märket försvunnit!Är det samma med den tidigare modellen?
känns lite sneak?
Sen vilken prisklass tittar vi på? upp till 150 000
Hoppas det var till någon hjälp!
Maria