Mynta2
Trådstartare
På fredag ska jag göra både Nupp (nackuppklarningstest) och Kub (kombinerad ultraljudsundersökning och biokemi) test. Kalaset kostar 1800:- och jag får betala det själv, dessutom måste man gå till en privatklinik för Västra Götalands landsting erbjuder inget sådant. MEN jag anser det vara värt detta istället för att bara kasta sig över ett fostervattensprov som det dessutom är missfallsrisk på. Jag är över 35 och kommer bli erbjuden ett sådant tids nog.
Utifrån dessa tester kan jag ju sedan göra en bedömning och sedan ta ställning för eller emot f-prov. Är det fler här som gjort dessa tester ? Vad visade testerna och hur gjorde ni sedan ?
Trist att enbart 6 landsting i Sverige erbjuder andra alternativ än fostervattensprov.
Utifrån dessa tester kan jag ju sedan göra en bedömning och sedan ta ställning för eller emot f-prov. Är det fler här som gjort dessa tester ? Vad visade testerna och hur gjorde ni sedan ?
Trist att enbart 6 landsting i Sverige erbjuder andra alternativ än fostervattensprov.