Nuntorps jockeygymnasium

L

lighty

Är det någon här som går på eller vet något om Nuntorps gymnasieskolas galoppinriktning?:banana:

Sv: Nuntorps jockeygymnasium

Jag vet en som går där.. Ska försöka leta upp hennes mailadress :)

Annars kan du bara fråga på så kan jag försöka svara!

Jag står hos en av tränarna som håller i utbildningen. Pma om du undrar ngt.

Jag går där och trivs jättebra:) Det är absolut värt att gå där om man vill satsa på galoppen eller bara prova hur det är.
Jag och en till red galopphästar innan vi började men dom andra hade aldrig rört en galopphäst innan.
Henke är en superbra lärare och det funkar jättebra:)

det funkar bra att gå här, ibörjan var det lite svårt eftersom vi är dom alldra fösta eleverna som går, men nu är det bra (: om det är värt det, värt vad? om du vill bli proffs? ja, finns ingen bättre än henke på att lära en saker.
sen att bo här på internatet på nuntorp är verkligen hur kul som helst. Jag hade förväntat mig att det bara skulle vara massa bönder osv (A) men det var de inte o folket är jätte kul. funderar du på att börja här?

Vi är just nu i stallet 2 halvdagar o en heldag men det ändrar sig sedan när det blir en ny schemaperiod. Allt funkar bra men efterssom vi är första kullen är det lite rörigt. Vi läser alla kärnämnen på nuntorp och sen åker vi till henke o rider.

Om du vill veta mer om Nuntorp och få en inblick vad vi gör så kom till Öppet hus den 18 oktober kl. 11-15 då får du veta "allt" och prova på att rida Ada. Skolan bjuder på sopplunch

Om du vill veta mer om Nuntorp och få en inblick vad vi gör så kom till Öppet hus den 18 oktober kl. 11-15 då får du veta "allt" och prova på att rida Ada. Skolan bjuder på sopplunch
ooh man tackar för informationen!det ska jag veerkligen försöka gå på:d

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka