nummerlappar ?

Fannih

Trådstartare
hejsan.

Jag bor i Finland och vi har aldrig haft något nummerlapps system på våra tävlingar, men i år skall det införas,antagligen samma system som ni har.

felet är att det är svårt att hitta information om det . det står bara att man skall haett nummer mellan 1 - 999 alltid fast på utrustningen då man är på tävlingsområdet..

men hur funkar systemet? vem väljer nummer,eller hur väljs den? har man alltid samma?:confused:

Sv: nummerlappar ?

Tävlingsarrangörerna ger varje HÄST ett nummer ex. 1 . Nästa tävling kan du få ett helt annat nummer ex. 14 osv . Du har olika nummer varje gång :D

ahaa.

vi skall själva skaffa nr, och vad jag har förstått själv välja nr (??????) låter knasigt ! ?

men det kan ju händaatt jag har blivit felinormerad. hmm

Här i Sverige så kollar man på hästförteckningen, före varje häst står det ett nummer ( hela listan är efter bokstavsordning så en häst som t.ex. heter "ABC Ratina" kommer få nummer 1 då den börjar på A. En häst som heter typ "Özte" (jaja, förslag nu!) kommer förmodligen få det sista numret.

Här funkar det så att man har med sig en egen nummerlapp med utbytbara siffror till tävlingen.
Det finns för varje tävling alltid en hästförteckning där alla hästar har ett eget nummer (ofta i alfabetisk ordning men det finns andra system åxå) - det numret sätter man på sin nummerlapp som hästen har på sig hela tävlingen när den vistas utanför transporten/boxen.
Numret står i de allra flesta fall på startlistan åxå, före eller efter hästens namn - och vet man inte numret när man kommer kan man alltid fråga i sekretariatet.

Till nästa tävling får hästen ett nytt nummer, efter den tävlingens hästförteckning.

Vill bara tillägga att det inte måste vara i alfabetisk ordning - på Strömsholmstävlingen tex hade hopphästarna de första numrena, sen dressyrhästarna, fälttävlanshästarna osv. :idea:

Näe, jag vet. Min klubb kör oftast efter ordningen de anmäldes, men vanligast är är ju alfabetisk ordning, iaf på låg nivå! ;)

tja hur det funkar hmm..

men man har bara sitt startnummer, å så e de med den saken :D

nåt annat systemfinns det inte :D

Näe, jag vet. Min klubb kör oftast efter ordningen de anmäldes, men vanligast är är ju alfabetisk ordning, iaf på låg nivå! ;)

Det har jag faktiskt aldrig vart med om. Min hästs namn börjar på B men han brukar få nr 35 eller liknande.

Ibland går dom efter efternamnen iaf på de senaste tävlingarna jag har varit på.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 128
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar