Nummerlapp

C

Casanova

Hejhej! Vart brukar ni sätta nummerlappen när ni tävlar dressyr?
Tacksam för svar :)

Sv: Nummerlapp

Jo, det tycker jag också är snyggast :d
Spännande att höra vad andra tycker :)
Mer svar? :bump:

Höger stigbygel!
Vet inte om jag tycker det är snyggast, men har alltid haft den där ändå sedan tiden då mamma visste bäst :p

Jag har den på vänster sida på tränset.
Visst jag kan hålla med om att det är snyggast på schabraket men då måste man ju sadla så fort man tar ur hästen ur transporten så, det är inget för mig :p

Ja det är ju mest praktiskt att sätta den på tränset, kan bli lite tjorvigt annars eller vad man ska säga :rofl:

DressyrBecca: mammor vet alltid bäst :bump:;):D

Jag har fått en schabrak från Mias som har kardborre på sig så det är bara att fästa nummerlappen där. Mkt smidigt och snyggast tycker jag. Tycker hästarna kan bli irriterade av att ha det på tränset och en vitt nummerlapp på stigbyglen, då syns de ju mera om man har ostadig skänkel.:o

Vad smart! Ett sånt schabrak kanske man borde införskaffa :)

Har också min nummerlapp på schabraket.
Där är den minst ivägen.

jag har köpt en som man kan sätta på schabraket. men jag ska nog köpa en som man har på tränset. :laugh: faktiskt mkt bättre då den är mer synlig där, det kan ju hända att man lägger på ett täcke på hästen o då syns ju inte nummerlappen = det kan man få böter för.

Okej :)
Ja, jag har både en som man kan sätta på schabraket och en för tränset alt. stigbygeln.
Men jag kan aldrig bestämma mig för vart jag ska sätta den :rofl:
Tycker som sagt att det är snyggast på schabraket men då måste man ju sadla innan man tar ut hästen och sen som du säger :p
Men det borde väl gå att först sätta den på tränset (den som är till för tränset då) och sen när man har sadlat, när det är dags, så kan man väl ta den andra och sätta på schabraket, då har man ju tagit av den första från tränset såklart. Det borde väl funka? :D

Förlåt för ett lite sluddrigt inlägg men jag fick väldigt svårt att formulera mig :angel:

kapar tråden lite,

men är det verkligen så hårt med att nummerlappen ska vara på så fort hästen är ute ur transporten? Reglerna är ju sådana i hoppning med, men där har jag nummerlappen på martingalen som jag inte sätter på färräns jag sadlar, och ingen har sagt till mig :crazy:

Det kanske inte är så hårt igentligen, bara jag som fått för mig det.
Och om någon säger till en så är det väl bara att sätta på den då :cool:

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Blyger
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.