Nummerlapp på schabraket- sida?

Solvira

Trådstartare
Vilken sida har ni nummerlappen på schabraket på, ni som har det? Funderar på att införskaffa en sådan, och skulle nog då vilja sätta den på höger sida... Får man det?

Sv: Nummerlapp på schabraket- sida?

du får sätta nummerlappen var du vill, bara den är väl synlig och hästen har den på sig hela tiden från urlastning till ilastning.
TR säger att hästen inom hela tävlingsområdet ska bära väl synlig nummerlapp eller nummervojlock, samt att denna 'ska anbringas senast i samband med urlastning'

Hmm, men sadeln har man ju inte på hela tiden... (Tack för att du hade koll på TR, jag vet inte riktigt vart jag har mitt. :angel: snarare, jag har den i en väska som jag har till tävlingen jämt- men den vet jag inte var den är :p ). Kanske ska fortsätta köra på nummerlapp vid träns då. :p

Jag har den alltid på schabraket, det är snyggast tycker jag. Om du är orolig att någon ska säga till precis när du lastat ur är det ju bara att du sätter den på tränset först och sen flyttar den. Mellan klasserna brukar jag sätta den på täcket eller i manen (!) haha, eftersom han inte kan stå i trailern själv så måste jag gå runt med honom och då måste den ju vara på.

jag har de på höger sida. Men jag vet att hon som jag hjälper har 'sponsor brodyr' på den sidan så då brukar den hamna på vänster. De spelar ju ingen roll... de finns ju ingen regel för vilken sida man ska ha den på.

Eftersom tränset är den utrustning jag garanterat har på hela tiden när hästen är ute ur transporten, har jag nummerlappen på det.
Kan bara som funktionär i domartornet säga att nummerlappen inte syns speciellt tydligt på schabraket. Har man dessutom brodyr på sitt tävlingsschanbrak blir det ännu pluttrigare.
Håller på att den ska sitta på tränset jag ;)

apo

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod