happyrider
Trådstartare
Ny tråd om 06: orna.
Häng med.....
Häng med.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@SkorpSmulan: Det var väl positivt och skönt att äntligen vetcheckat!
Tränade idag och det var väl inte wow men vansinnigt nyttiga och kul övningar. Måste få henne att lyssna mer tillbaka, springa på gör hon gärna så framåtdrivet är vårat minsta bekymmer. Mycket övergångsridning och det slarvar jag med men borde göra mycket mer.
Var ju "dressyrhoppning" som stod på schemat och Loppis blir lite laddad av bommar och småhinder.
Sen är det svårt att rida för någon man normal inte tränar för.
Lånehästen är inte riktigt ok. Upptäckte en stor svullnad på halsen i morse. Han blev jättehispig och försökte resa sig när jag tog på den. Funderar på om det kan vara efter vaccinationen i tisdags? Eller en spark från arga röda? Han är ju väldigt "fullblodskänslig" men det är trist. Är väl bara att låta honom vara några dagar och se.
Härligt @SkorpSmulan att Stråla var bättre i sina gallor. Hoppas det går bra för gammelhästen också.
@SkorpSmulan: Det var väl positivt och skönt att äntligen vetcheckat!
Tränade idag och det var väl inte wow men vansinnigt nyttiga och kul övningar. Måste få henne att lyssna mer tillbaka, springa på gör hon gärna så framåtdrivet är vårat minsta bekymmer. Mycket övergångsridning och det slarvar jag med men borde göra mycket mer.
Var ju "dressyrhoppning" som stod på schemat och Loppis blir lite laddad av bommar och småhinder.
Sen är det svårt att rida för någon man normal inte tränar för.
Lånehästen är inte riktigt ok. Upptäckte en stor svullnad på halsen i morse. Han blev jättehispig och försökte resa sig när jag tog på den. Funderar på om det kan vara efter vaccinationen i tisdags? Eller en spark från arga röda? Han är ju väldigt "fullblodskänslig" men det är trist. Är väl bara att låta honom vara några dagar och se.
Vår ponny är likadan...Strålan är fortfarande bättre och tom ännu bättre. Tänk om vi hade sån tur att det bara räckte med lite kiro beh.
Knäppa lilla hästen åt upp en bit av metacam sprutan igår Mm gott sa hon tog tag i sprutan och bet lös en bit som hon sen tuggade i sig. Mm, inte som alla andra den där.
Ja visst är det underbart med hästar @tuaphua.
Jag red i går för första gången på 5 veckor och sen efter det så fick jag äntligen klippt det vita lurvet. Lite skritt och trav i ridhuset, han var lite starkare än normalt men det känns skönt att sitta upp och känna att dom är där man lämnade dom när man sist satt av. Jag har en dressyrtävling 7 dec som jag tänkte bli klar till.. har anmält till en hopptävling innan men vettefan om jag kan hoppa så tidigt, vi får se hur revbenen känns efter jag ridit ordentligt.