Sv: Nummer 10 om våra 06
r
Vad kul att det går så bra för er!

I torsdags gick Cookie sin allra första träning för tränare någonsin (tjejen som red honom under min grav red). Han gick bättre än jag sett honom göra på väldigt länge, han kom ner i den djupa form han måste gå i för att jobba bra, men som är så svår att få honom att komma till, han går ju gärna i allt för hög och spänd "tysk hoppform".
Tränaren (B-tränare) sa väl ganska
exakt vad jag trodde att hon skulle säga om honom att det är en fin häst som rör sig väldigt trevligt (speciellt galoppen imponerade),
men (det där menet kommer ju alltid) han ligger ju typ 3 år efter i utbildning och är så svag i bakknäna att när han kommer rakt under sig och jobbar korrekt ser han halt ut till en början (värmer ur efter en stund), så hon tyckte absolut
inte att det är en häst för mig (har tränat till och från för den tränaren i 20+ år så hon vet vad jag går för).
Klurar lite på hur jag ska göra nu, men vi kommer nog fram till en lösning och en försäljning är väl inte helt otänkbart i framtiden, han måste ju jobba upp styrka innan det är aktuellt ändå.
Som sagt det är ju absolut inte en dålig häst, han har bara aldrig fått en ärlig chans i livet, han åkte mellan olika försäljningstall i Tyskland tom 4 års ålder då jag, en handikappryttare, köpte honom och då har han ju aldrig kunnat jobbas som han borde få göra. Det kanske är dags att jag ger upp honom och ser till att han får sin chans
innan det är för sent.
Det tråkiga i den kråksången är, att jag kommer att förlora massor av pengar på att sälja honom (känns iofs lite skitsamma i sammanhanget) plus den känslomässiga biten, man fäster sig ju vid sin häst, även om det inte funkar.