Nu vet jag inte riktigt

Holger

Trådstartare
vad jag ska göra?! Min älskade "gamling" Frasse klarade inte sin sjukdom fast det verkade så lovande. Var tvungen att göra en sista resa till veterinären den 7:e september. Vi har hämtat oss efter detta nu och började se oss om efter en kamrat till den 3-åriga busen. Hittade en annons med kattungar som var en bra blandning och där ägaren ville ha ett bra pris för kattungarna (inte så billiga) vilket brukar vara en garanti för att det är seriöst.
Var där och tittade på kullen, blev en aning tveksam gällande utrymmen osv och att kattungarna var en aning slöa. Men de kunde ju ha stormlekt precis innan jag kom.....Bestämde mig iaf för en hane och lovade att sätta in handpenning på h*s konto när jag kom hem.
Gjorde så på kvällen, upptäcker dagen efter att det kommit två mail och ett SMS om att pengarna inte finns! Ööööhh näej om man för över på kvällen kommer de dagen efter om det är en annan bank.
Nåja sen hördes inget mer, jag ringde själv och frågade om pengarna kommit, jovisst inga problem...

Efter ett par veckor ringde jag, har inte hört ett pip och kollade att allt var OK, ska (skulle?) hämta i morgon kväll efter jobbet. Johodå allt strålande bra!
H*n skulle messa när tid var beställd hos vet.

Tyst igen.....idag mailade jag och undrade vad som händer?!
Får till svar att johodå, kisse är besiktigad igår, allt prima - men - h*n hade inte råd att betala för alla kattungar så just min kisses papper kom inte med.....kommer på måndag.....eller om jag vill ringa kliniken och kolla.....
Har skickat ett SMS med fråga om vilken klinik, inget svar ännu...

Vad skulle ni göra? Har betalat 1.000:- i handpenning och det kan jag ta som straff att dom pengarna är borta.

Jag är van att säljaren överöser köparen med info och försäkrar sig om att kisse får det bra, det här känns milt sagt inte så där 100%

Lite långt men hjälp tas tacksamt emot!

Sv: Nu vet jag inte riktigt

Svarar mig själv med att SMS har kommit med namn på en klinik som öppnar 9 måndag morgon. Om jag hämtar kisse i morgon kväll har jag alltså en gris i en säck....blev inte mycket klokare.
Nog för att jag kan hämta på måndag i stället men får då lägga några timmar extra plus ett antal mil. Ska dessutom på trav måndag kväll så jag vill gärna ha lillen hemma i god tid.

Hej
Hur gick det för dig?
Hämtade du kattungen på måndagen eller hur gjorde du?
Nyfiken då jag inte tyckte det lät så där jätteseriöst.

Högst oseriöst!
Fick du det bekräftat att kissen var besiktigad och vaccinerad?

Det blev så här: Blev tipsad om en kattunge som passade oss perfekt!
Pratade med uppfödaren som var jättetrevlig, åkte dit på söndagskvällen och sopade med mig gossen hem!

En blyertsgrå kille som är så gooooo! Min birma tycker däremot att han är läskig men spännande också....men säkrast att fräsa och morra....men lillen bryr sig inte. Ligger på armen och sover, äter, dricker, leker och går på lådan.
Helt underbar liten kille med en massa % Ragdoll i sig.

Ju mer jag tänkte på första kattungen desto mer tveksam blev jag på hela upplägget hemma hos dom. Många katter, liten yta men främst att det verkade vara pengarna för ungarna som var det viktiga. Visst var kattungen jättesöt, men det är ju alla småttingar. Jag vill kunna ha en bra kontakt med uppfödaren under alla kisses levnadsår och här kändes det inte som om jag ville det. Milt uttryckt..
Så h*n får nog en ny köpare till ungen och blev 1.000:- rikare på ingenting vilket kan störa mig lite. Jag har ingen som helst tro på att hon varit hos veterinären med honom.

Men men nu är det så här och det blir toppen!!

Grattis till nytillskottet! :) bilder?

(Och det låter nästan som ett tips till en djurinspektör skulle vara på sin plats när det gäller det första stället så de kan kolla att inte katterna far illa på något sätt)

Tackar! Bilder kommer när jag lyckats lura datorn....

Javisst skulle man egentligen göra någon form av anmälan. Det var 9 kattungar och 3 vuxna (2 honor och 1 fertil hanne) i en hall, ett litet kök samt badrum. Hannen gick för övrigt fritt ute i bostadsområde :eek:
Han var en renrasig, fin men klippt katt....

Jag blir så trött på mig själv som har så svårt att säga nej. Men förmodligen var detta för nära inpå min gamla katts bortgång och då blev man lite blödigare. Man vill ju tro att man kan rädda hela världen, eller hur?
Nu har h*n förhoppningsvis sålt de flesta kattungarna men jag kommer hålla ett öga på bl****t om det dyker upp fler. Troligen kommer det fler eftersom pengabehovet verkade stort!

Tackar!
Bilder kommer när jag lyckats lura datorn....

fniss hoppas det blir snart (hopplöst svag för kattungar)

Javisst skulle man egentligen göra någon form av anmälan. Det var 9 kattungar och 3 vuxna (2 honor och 1 fertil hanne) i en hall, ett litet kök samt badrum. Hannen gick för övrigt fritt ute i bostadsområde :eek:
Han var en renrasig, fin men klippt katt....

Jag blir så trött på mig själv som har så svårt att säga nej. Men förmodligen var detta för nära inpå min gamla katts bortgång och då blev man lite blödigare. Man vill ju tro att man kan rädda hela världen, eller hur?
Nu har h*n förhoppningsvis sålt de flesta kattungarna men jag kommer hålla ett öga på bl****t om det dyker upp fler. Troligen kommer det fler eftersom pengabehovet verkade stort!

Såg de friska ut annars? (om de inte gjorde det hade jag nog anmält mest för att de skulle få upp ögonen för att det fanns lite kattavel där och som behövde lite närmare översyn)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 914
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 210
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Var och hämtade hem min häst den 6 Juni,var en bra bit att åka och vi hade hundarna med oss,stannade naturligtvis flera ggr under vägen...
Svar
11
· Visningar
2 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka