mataii
Trådstartare
Jaha, det där är något som bara drabbar andras hästar, inte mina! Jag har alltid tyckt att fång=döden, och vidtagit alla försiktighetsåtgärder som bara går. Ponnyn har gått på extremt magert skogsbete (men är ändå rund som ni ser), och för drygt en vecka sedan fick han fång. Katastrof!
Ordinerad metacam i 12 dagar, sista dagen nu på söndag. Veterinären sa att jag skulle gå ut och gå med honom en liten liten bit två gånger om dagen. Har dock inte gjort det efter råd från många andra plus allt jag läst. Vissa säger att man inte ens får ta ut dom ur boxen, så det kändes motsägelsefullt. Det verkar finnas många teorier om hur det ska skötas.
Nåväl, igår kväll tog jag ut honom för att se hur han rörde sig.
Vad tycker expertisen?
Ordinerad metacam i 12 dagar, sista dagen nu på söndag. Veterinären sa att jag skulle gå ut och gå med honom en liten liten bit två gånger om dagen. Har dock inte gjort det efter råd från många andra plus allt jag läst. Vissa säger att man inte ens får ta ut dom ur boxen, så det kändes motsägelsefullt. Det verkar finnas många teorier om hur det ska skötas.
Nåväl, igår kväll tog jag ut honom för att se hur han rörde sig.
Vad tycker expertisen?