Nu tycker ni säkert att jag är ...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ecssory
  • Startdatum Startdatum
E

ecssory

...skittöntig - men det skiter jag i :D!!

Var inne nu på morgonkvisten med pållan för koll på tredje försöket - ÄNTLIGEN!!!!
DET TOG SIG, VILKEN obeskrivlig LYCKA!!!!!!!

Det trodde jag verkligen inte!

Jag har varit så deppad över detta nu när jag verkligen hade bestämt mig för att ta föl så nu släppte stenen från mitt hjärta!!!

Vilken pärs! Aldrig mer igen!

Nu skall här bara väntas och se att hon inte kastar och att fölet föds enligt konstens alla regler d.v.s. oproblematiskt, levande och därefter överlevande :smirk:. :angel: .

Till er som har hästar som inte tar sig (för jag var väl inte själv om det dilemmat) så håller jag tummen stenhårt för det är en jäkla besvikelse när de går tomma!!!!

Lycka till!!!

Grattis!
Jag vet hur det känns! min har gått tom 2 gånger nu (vet iofs anledningen) men man blir verkligen besviken, nu är det tredje gången gillt och jag känner på mig att det går vägen nu, hon ska kollas den 16:e. Det är första gången jag betäcker själv och då är det ännu nervösare och tummarna blir ännu vitare innan varje koll :crazy:
Lycka till och hoppas att det går vägen hela vägen nu! Vem har du betäckt med och vad har du för sto?

Min har inte gått tom men däremot så betäcktes hon för första gången nu i våras, hon är 15 år. Vi hade pratat om det i 3 år och nu var det äntligen dags.
Första ultraljudet så grät jag av lycka för att hon var dräktig. Alla förväntningar och spänningar släppte när man insåg att allt stämde och hon visade sig vara dräktig.
Lite barnsligt oxå kanske men det var en sådan lycka. :love:
Ska ultra igen nu vid 50 dagar och jag hoppas att fölisen är kvar.

Då ska vi ha samtidigt nästa år då :D :D
Min blev kollad på 17 dygnet idag och var dräktig....med skillnad att jag kom med andán i halsen till stuteriet en tisdag...hon blev seminerad på kvällen samma dag...nästa koll hade ägget gått...snacka om timing :rofl: :rofl:

Låter som en märr på gården då, betäckningsmässig när hon kom till stuteriet, enda problemet var transportsperma, den hade inte kommit! Men dom hann betäcka en gång och det tog sig direkt. :bump:

Så var det förra gången för min märr...hon fick EN gång, nästa skulle hon ha på lördan...Men då var dom med hingsten "lediga" :crazy: så hon fick inget, på måndan hade ägget gått....men dräktig blev hon iallafall... :)

Det blir bara en avkomma så jag valde en hingst med egen karriär och många år i aveln.

Jag har valt Blue Hors Romancier till mitt lilla sto e. Warsteiner-Amiral-Ceylon.
Stoet är av lättare typ men inte ädel. Tänkte välja en förädlande hingst (ängagårdens) men deras beprövade hingstar blev för dyra på ett sto man inte vet om hon tar sig.
Avkomman kommer med största säkerhet inte att bli ädel men jag tror att den kommer bli av bra typ och tror inte att den blir en grov och alltför "omodern".

Anledningen till att jag valde BHR var hans, enligt mig, superba rena linjer och ett mkt bra möderne. Ett pluss är att jag tror att BHR inte kommer bli så använd i Sverige - han är för gammal och börjar bli sprungen ur tiden. Generellt verkar folk lockas till yngre hingstar med färsk marknadsföring.

Liknande trådar

Övr. Hund Får man skriva en tråd av sentimentala skäl? Av egoistiska skäl rent av.. Om en vecka är det ett år sedan min bästa vän lämnade den...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: Sandraaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka