Halifaxen
Trådstartare
Kom ut i stallet på morgonen och skulle släppa ut alla hästarna så vi upptäckte att Halifax inte mådde bra. Vi sa direkt KOLIK. Så vi ringde veterinären och hon kunde komma efter två timmar snakca om att det var TVÅ låååånga timmar men hon kom sen iaf och då gick hon in och kollade honom i tarmarna och lite sånt sedan fick har sond genom näsan och de var Parafinolja han fick då. Sedan så fick han två sprutor med b vitamin och två sprutor muskelavslappnande. Sen skulle han stå inne i någon timme och återhämta sig lite så vi gick in och käkade lite å så. Sen när vi skulle släppa ut honom i hagen som vet sa att vi kunde så var han dålig igen men inte lika mycket så vi gick med honom men han blev sämmre och sämmre. Så Mamma ringde veterinären som var ut på förmiddagen och hon sa att det är nog bäst att vi åker ner till helsingborgs Djursjukhus med honom så han får stå på dropp och liknande för hon trodde att de kan ha kommit av att han var jätte svettig igår efter hoppträningen som var relativt hård på en oklippt häst. Och då kom vi hm sent och han fick kvälls mat och kvälls hö med en gång och då drack han inget för att han var hungrig så då prioriterade han maten före vatten.... Han hade liksom inte rört något utav vatten spannen han har i boxen. Så när mamma ringt till veterinären så ringde hon direkt till HBG för att säga att vi kommer. Så mamma pappa och syrran åkte i väg med en hängig halifax i transporten och jag och Lille brossan min fick vara hemma och ta hand om hunden och alla katter och hästar. Fick ett telefon samtal fö nån halvimme sen från mamma och hon berättade att Halifax fick stanna kvar i HBG över natten så dom kunde ha lite uppsigt över honom sen skulle han få stå där några dagar till så dom kunde se så att han ha tagit till sig behandlingen.
Skriver mer sen när jag vet hur han mår å så.. Pratade inte så länge med Mamma när hon ringde men hon sa att nu står våran egsliga lilla bäbis ponny aldelsen ensamen där nere. Ucha blotta tanken på de får mig att gråta. Halifax du måste bli bra.
Är det någon annan som har haft sin häst nere i HBG på uppstallning eller vad mans ka säga?
Skriver mer sen när jag vet hur han mår å så.. Pratade inte så länge med Mamma när hon ringde men hon sa att nu står våran egsliga lilla bäbis ponny aldelsen ensamen där nere. Ucha blotta tanken på de får mig att gråta. Halifax du måste bli bra.
Är det någon annan som har haft sin häst nere i HBG på uppstallning eller vad mans ka säga?
Senast ändrad: