Nu sover de för evigt...

R

rattalskare

Mina små råttor Frippe och Frippan har nu somnat in bredvid varandra.
Det blev i måndags väldigt akut att åka till vetten och ge spruta :cry: Då Frippes böld växt sig stor som en knytnäve och frippan fått en böld ovanför hjärtat och en i rumpan som tyvärr hann spricka :crazy: Nu sover de sin eviga sömn nere i jorden tillsammans inlindade i en handduk och lite mat vid nosen som en sista transport upp i himelen.

R.I.P

Frippe

9/5-05

Frippan

9/5-05

Vi ses snart för evigt!

Sv: Nu sover de för evigt...

Tack!

Kan bara inte sluta gråta nu :cry:

Förstår det, är hemskt när ens vänner/familj rycks ifrån en sådär....

Ja just det! Och nu går jag bara och oroar mig för att upptäcka en "öppnad" Grav när jag äntligen kan gå dit för detta har hänt mig många gånger med på de gerbil och hamster. Misstänker en räv som smyger omkring där ute i skogen bland mina älsklingar :crazy:

Har varit rädd för det med när vi begravde marsvinet och hamstern. Men vi grävde djuuupt, säkert 40-50cm för hamstern (dvärg) :angel: . Så de har legat säkert, som tur är.

Okej min mor var med när jag begravde dem och hälde en hel flaska klorin över som förhoppningsvis tar bort lukten :crazy:

Stackars dig... :cry: Kramar till dig...
Jag tänkte passa på att fråga en fråga till alla er som har erfarenhet av råttor: är det vanligt att de får bölder på kroppen? Min pojkväns råtta fick också en böld på kroppen som den dog av.

Nej vad synd :( *tröstkram*

Lilja_89: Tyvärr så ja, det är rätt vanligt. De har så lätt att få tumörer och så kan de ju få en del andra knölar också (fettknölar, varbölder, abcesser osv).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka